10 گام موثر برای تغییر سبک زندگی | تغذیه سالم

    No Comments تندرستی - پزشکی

    10 قدم موثر واسه تغییر سبک زندگی

    حتماً شمام در خیلی از مقالات سلامتی خوندنین که واسه سالم زیستن و داشتن عمر طولانی تر باید سبک زندگی تون رو تغییر بدین. اما این سبک زندگی جدید چیه؟

    زندگی سالم تر ً یه نوع درگیری با زندگی همیشگی و عادتای گذشته س؟ باید بگیم که جواب به طور کامل منفیه. اگه می خواین عادتای سالمی در پیش بگیرین باید یاد بگیرین که این تغییرات رو کم کم و کم کم وارد زندگی تون کنین. نباید توقع داشته باشی که یه شبه نتیجه تغییرات رو ببینین. در واقع تحقیقات نشون میدن که حدود 3 تا 4 هفته وقت می بره که تغییری جا بیفته و تبدیل به عادت روزمره شه.

    یکی از مشکلات بزرگ تغییر سبک زندگی در مورد تغذیه، پیدا کردن مواد غذایی سالم واسه جانشین کردن مواد غذایی همیشگی برنامه غذاییه. واسه این کار شما باید با مصرف مواد غذایی سالم و جدید شروع کنین و 4 هفته صبر کنین تا مصرف این مواد غذایی با ذائقه تون منطبق شه. با ما همراه باشین تا با چند پیشنهاد واسه تغییر سبک زندگی و جهت دادن اون به سمت یه زندگی سالم آشنا شید.

     

    پیش به طرف نوشیدنیای سالم

    کم کم مصرف نوشیدنیای گازدار رو کم و به جای اون آب رو جانشین کنین. روزانه باید دست کم یه لیتر آب بخورین. یه عدد لیموترش یا خیار به بطری آبتون اضافه کنین تا خوش طعم تر شه. اگه تمایلی به نوشیدن آب خالی ندارین می تونین از پودرهای طعم دهنده بدون قند استفاده کنین تا آب مزه دار شه. چای سبز یکی دیگه از نوشیدنیای سالمه که پر از آنتی اکسیدان هاست و واسه کاهش وزن هم فوق العاده س. شاید در قدم اول از طعم این نوشیدنی خوشتون نیاد اما بهتره مصرف اونو در برنامه روزانه تون بذارین و کم کم به طعم اون عادت کنین. پیشنهاد می کنیم چند قطره لیموترش هم به چایتون اضافه کنین تا خوش طعم تر شده و خواص اون چند برابر شه.

     

    واسه میان وعده: به جای هله هوله و شیرینی جات میوه و آجیل رو دریابید

    فیبرها، پروتئینا و چربیای سالمی که در میوه ها و آجیل هست شما رو تا رسیدن وعده غذایی بعدی به طور کامل سیر نگه می دارن اتفاقی که بعد از مصرف کیک و کلوچه و چیزای دیگه ای به جز اینا نمی افته. از این گذشته شیرینی جات صنعتی پر از قند هستن که اصلاً واسه سلامتی و تناسب اندام خوب نیستن. درحالی که بدن واسه بهبود کارکرد خود به فیبرهای غذایی، پروتئین و چربیای سالم نیاز داره. پس به عنوان میان وعده یه عدد میوه یا یه مشت آجیل بخورین.

    حجم غذا رو کم کنین

    حتماً شمام چشم غرهای مادرتون رو یادتون میاد: «یعنی اینکه غذایت رو تا آخر بخور و بشقابت رو تمیز کن!» بعد هم اینکه هممون مجبور می شدیم و با بی اشتهایی غذامون رو تموم می کردیم. اما وقتشه که به این عادت نادرست پایان بدین. بهتره از همون اول کمتر غذا بکشین یا اینکه از بشقابای کوچیک تر استفاده کنین. وقتی بشقابتان کوچیک باشه پرتر دیده می شه و شما با همون غذا سیر میشین. وقتی حجم غذایی که میل می کنین کم باشه کم کم به این اندازه عادت می کنین و پرخوری رو کنار می ذارین.

     

    گوشت سفید و کم چرب پرندگان رو دریابید

    گوشت بوقلمون، گوشت مرغ و چیزای دیگه ای به جز اینا رو دریابید. بهترین کار اینه که قسمتای سفید و بدون چربی گوشت پرندگان رو دریابید. مثلاً سینه مرغ. این قسمتا کم چرب ترن. چربیای حیوونی موجود در گوشت قرمز

    منبع : tebyan.net

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *