نوامبر 28, 2020

KPI های بازاریابی دیجیتال: نحوه انتخاب و پیگیری

1 min read

احتمالاً قبلاً می دانید KPI های بازاریابی دیجیتال (شاخص های کلیدی عملکرد) بخش مهمی از سنجش عملکرد از طریق استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند. اما با وجود گزینه های بسیار زیادی ، و با بسیاری از مشاغل که در حال تحولات دیجیتالی هستند ، چگونه می دانید از کجا شروع کنید یا در صورت نیاز به امتحان کردن چیزهای جدید باید از کجا شروع کنید؟

دیجیتال

برای مرور کلی در مورد KPI ها و نحوه استفاده از آنها در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال بخوانید.

KPI چیست؟

اصطلاح KPI واقعاً به یک معیار خاص اشاره دارد که شما از آن به عنوان یک پایه برای اندازه گیری عملکرد استفاده می کنید. آنها ممکن است در یک زمینه دیجیتال یا غیر دیجیتال به آنها ارجاع داده شوند و معمولاً اعدادی هستند که ممکن است به هر حوزه تجاری از جمله ساختارهای مالی ، بهره وری یا رفتار مصرف کننده اشاره داشته باشد.

KPI های مناسب استراتژی آینده شما را آگاه می سازند ، بنابراین بهتر است که تعیین کنید بهترین KPI ها برای اندازه گیری عملکرد دیجیتالی از محل دریافت چیست. برای انتخاب شاخص هایی که در اطلاع رسانی استراتژی شما مؤثرتر باشد ، ابتدا باید منطقه مورد نظر خود یا هدف مورد نظر خود را تعیین کنید.

ابتدا می خواهید اقدامات فعلی را انجام دهید ، سپس به اهداف خود بنگرید و بفهمید که چگونه می توانید آن شکاف را پر کنید.

     

  • شفاف نگه دارید: اطمینان حاصل کنید که اهدافی را کاملاً واضح انتخاب کرده اید – این مربوط به معیارها ، داده ها است و برای تعیین اهداف و پیش بینی شماره های آینده خود باید از اعداد عینی و نه ذهنی که اکنون دارید استفاده کنید.
  •  

  • ساده نگه دارید: هرکسی در سازمان شما باید بتواند دقیقاً چه کاری را با متریک انجام می دهد ، ببیند و بفهمد. این ریاضیات پیچیده نیست – این یک تجارت اصلی و تجزیه و تحلیل است ، بنابراین ارتباط آسان با آنچه که شما با بقیه تیم انجام می دهید آسان است.
  •  

  • عمل گرا بمانید: تعداد زیادی متریک وجود دارد که در صورت تمایل می توانید روی آنها تمرکز کنید – اما مواردی که بیشترین اهمیت را دارند ، معمولاً به جای یک مقدار با یک عمل خاص در ارتباط هستند.
  •  

  • شمارش زمان بندی: ضمن تعیین اهداف طولانی مدت و پایدار ، به یک گزارش دقیق و گزارش دهی دقیق بپیوندید.

انتخاب KPI های مناسب

نکته ای که باید با KPI در نظر داشته باشید این است که همه آنها مهم نیستند ، و این به ویژه در این روزها با معیارهای سنتی در دنیای دیجیتال اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، بازدید از صفحه و میزان بازدیدکنندگان مواردی است که ممکن است بخواهید از آن مراقبت کنید ، اما آنها هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد ، نمی دهند.

از طرف دیگر ، نگاهی به آمار ترافیک سایت در روزی که شما یک رویداد بازاریابی خاص دارید ، سپس مقایسه این موارد در رابطه با تبدیل در آن روز در مقابل روزهای دیگر ، به عنوان مثال راهی برای استفاده از این اعداد برای اطلاع رسانی مستقیم استراتژی خواهد بود. برای کمپین بعدی خود

فقط با چند معیار کلیدی شروع کنید که می دانید نشانگرهای خوبی برای سلامتی تجارت شما هستند ، سپس بفهمید که آیا شما یک ابزار تحلیلی برای مدیریت معیارها دارید یا نه که خودتان باید آنها را محاسبه کنید. اطمینان حاصل کنید که شما روی مشتری و مشاغل متمرکز هستید و نه “ترافیک” وب سایت به خودی خود.

Vanity Metrics

KPI هایی که واقعاً مهم نیستند ، گاه به عنوان “معیارهای غرور” خوانده می شوند. اینها اعدادی هستند که ممکن است بخواهید آنها را تغییر دهید ، اما آنها واقعاً چیزهای زیادی راجع به اقداماتی که می توانید برای اتخاذ تصمیماتی که به شما در برآورده شدن دارند ، نمی گویند. اهداف تجاری شما یک قاعده کلی این است که از معیارهای مبتنی بر عمل استفاده کنید که داستانی از تجربه مشتری می گویند. می توانید با شروع برخی از اهداف کلیدی در تجارت ، آنها را انتخاب کنید.

بیایید مثال گوگل Analytics را بگیریم. برخی از این معیارها ، مانند نمایش صفحه و برداشت ، می توانند معیارهای غرور تلقی شوند – همه ما “بیشتر” از آنها را می خواهیم ، اما آیا آنها در واقع به شما اطلاعات کافی می دهند تا مانند آنچه انجام می دهید اقدام کنید؟ لازم نیست. از طرف دیگر تبدیل فروش باعث ایجاد عمل می شود: اگر آنها کم هستند ، باید ببینیم که چرا. آیا ویژگی پرداخت در سایت تجارت الکترونیکی ما به درستی کار می کند؟ آیا چیزی در وب سایت وجود دارد؟ آیا لیست آمازون در رتبه بندی افت کرده است؟ و غیره

نرخ تبدیل

البته نرخ تبدیل مهم است برای ایجاد قاب در فعالیت های استراتژی فروش نسل آینده شما ، و شما می توانید آنها را به عنوان بخشی از معیارهای دیگر مانند نسبت سرب و فروش استفاده کنید. نرخ تبدیل خاص برای ردیابی نیز وجود دارد ، مانند نرخ تبدیل کلمات کلیدی و معیارهایی که به بخش های مختلف فرآیند تولید سرب و قیف فروش اشاره می کنند. ممکن است بخواهید از ابزاری مانند الکسا یا SERanking استفاده کنید تا نرخ تبدیل رقبای خود را بررسی کنید و یک معیار داخلی را که بر اساس آن آزادانه تنظیم شده ، بیابید.

یک مطلب دیگر:
۵ پیش بینی در مورد آینده بازاریابی موبایل

درآمد

همه می دانند که شاخص های درآمد کلیدی هستند ، اماهمانطور که گفته شد ، برای اینکه بتواند اطلاعات مفیدی باشد ، باید درباره جزئیات پشت درآمد خود بدانید. بنابراین می خواهید ایده هایی از قبیل طول اشتراک ، ارزش میانگین سفارش ، ارزش طول عمر ، هزینه خرید مشتری ، نرخ نگهداری مشتری و غیره را داشته باشید.

ایده

مشتریان

آیا بیشتر ترافیک شما پرداخت می شود یا ارگانیک؟ به نظر می رسد کدام سایتهای اجتماعی یا فعالیتهای بازاریابی بیشترین تأثیر را در تولید سرب دارند؟ در چه مرحله ای از قیف فروش متوجه هستید که شماره ها را تغییر می دهید؟ شما می خواهید به آنچه مشتری ها انجام می دهند (یا انجام نمی دهند) نگاهی بیندازید و سپس در این شکاف ها حفر کنید تا تجربه خود را بهبود بخشند.

تنظیم اهداف KPI

برخی از سؤالاتی که می دانید از چه تدابیری برای استفاده استفاده می کنید:

     

  • چگونه اندازه گیری مربوط به یک هدف خاص تجاری است؟ اطمینان حاصل کنید که برای هر هدف یک معیار دارید.
  •  

  • اندازه گیری من دقیقاً چیست؟
  •  

  • چه عواملی دیگر ممکن است این اندازه گیری را به خود اختصاص دهد؟
  •  

  • چند بار نیاز به گزارش دارد؟
  •  

  • چه کسی مسئول اجرای بخشی از کمپینی که از این گزارش پشتیبانی می کند ، خواهد بود؟

تمام کاری که شما در اینجا با KPI های خود انجام می دهید ، اندازه گیری عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت شما است ، اما ارزش این اعداد در مواردی است که آنها به دیگران می گویند در کجا هستید و کجا می خواهید سرپرستی کنید – به عبارت دیگر ، شما اهداف می توانند در مورد اهداف و استراتژی کلی کسب و کار شما بگویند.

درک کنید که چگونه KPI ها با اهداف شما ارتباط دارند

وقتی از درون به سازمانی نگاه می کنید ، در واقع این شاخص های عملکرد را در نظر می گیرید و می دانید که چگونه می توانید به طور ویژه از آن بهره مند شوید. اما آنچه شما همچنین می خواهید به آن توجه کنید آن دسته از شاخص هایی است که مربوط به تجربه مشتری است ، مانند اشتراک های یوتیوب و تکرار نرخ خرید.

هنگامی که می خواهید اهدافی را با تمرکز خارجی و انسانی تنظیم کنید ، یک نمای کلی بهتر از اینکه کدام جهت را باید طی کنید ، دارید. و فراموش نکنید که در پایان منابع انسانی حساب کنید – گردش مالی و شکاف مهارت کارکنان نیز می تواند بر ROI شما تأثیر بگذارد.

KPI های تبدیل دیجیتال

هنگامی که یک شرکت دستخوش تحول دیجیتالی می شود ، یک سری مراحل را طی می کند که بر نحوه مشاهده و استفاده از معیارهای خود تأثیر می گذارد. KPI ها نیز باید در زمینه چشم انداز دیجیتال مورد بررسی مجدد قرار گیرند. استفاده از KPI های قدیمی و پیش دیجیتالی مفید نخواهد بود زیرا اندازه گیری ها دارای مقادیر متفاوتی خواهند بود.

KPI های بازاریابی منظم معمولاً به آسانی به بخشهای دیجیتال منتقل نمی شوند ، زیرا بخشی از مشاغل در حوزه دیجیتال کمتر تقسیم می شوند. به عنوان مثال ، هنگامی که کمپین های بازاریابی یکپارچه به کار می روند که ترکیبی از توییتر ، فیلم های یوتیوب ، رویدادهای زنده و تجربیات واقعیت مجازی را شامل می شود ، می توان اندازه گیری موفقیت آن کمپین را از نظر درآمد اساسی دشوار کرد.

معیارهای دیجیتالی باید به طور مداوم مورد نظارت و استفاده قرار گیرند تا بتوانند اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران تجارت قرار دهند تا آنچه نیاز به تغییر دارد ، ارائه دهند. این اعداد و تاکتیک ها در هر تجارت و صنعت متفاوت خواهد بود ، اما در بیشتر موارد ، روابط مشتری یا مشتری باید مقدم و محور باشد.

نتیجه گیری

روی KPI های طولانی مدت متمرکز شوید ، مانند ارزش طول عمر مشتری که در انتقال دیجیتالی خود به کار خود ادامه دهید – این به شما کمک می کند تا از تغییر رسانه های سنتی مشتری خود را از دست ندهید.

بهترین کار برای تجارت چیست؟ معیارهایی که داستانی را بیان می کنند. شما می خواهید روی KPI ها تمرکز کنید که به شما کمک می کنند روی استراتژی عملی و پایدار تمرکز کنید که نه تنها ROI شما را تقویت می کند بلکه باعث بهبود رفتار و تجربه مشتری می شود. نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که همیشه از خود بپرسید که آیا مجموعه مشخصی از اعداد ارتباط مستقیمی با یک هدف مهم دارد یا به شما در تصمیم گیری های خاص در مورد آن هدف کمک می کند.

این می تواند کمی فرایند آزمایشی و خطایی باشد که در مورد مرتب سازی دقیق اعداد و امتحان کردن زوایای مختلف از طریق آزمایش A / B و مواردی از این دست باشد. این غیر معمول است که هیچ کس تا به حال “دقیقا” آن را درست نبیند. بنابراین نترسید که وارد شوید و کمی آزمایش کنید – همه چیز در مورد تکان دادن ، تنظیم کردن و امتحان کردن چند چیز مختلف قبل از موفقیت است.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.