اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

ست کردن شال با مانتو کار ساده ای می باشد، در ابتدا کافی است رنگ ‌هایی که مناسب صورت شما هستند را بشناسید. این روز ها شال و روسری پرطرفدار ترین پوشش برای سر میان خانم‌ ها می باشد. اما بهتر است از همین الان این موضوع را در نظر بگیرید که برای ساخت استایلی شیک، حرفه ‌ای و ست کردن اصولی شال با مانتو های خود، نکات مهم فراوانی وجود دارد که لازم است آن ها را در نظر بگیرید. همان طور که میدانید؛ رنگ های زیادی وجود دارند که با ترکیب آن ها کنار یک دیگر می توانید ست های زیبایی را به وجود آورید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

سایه رنگ چیست؟

به ترکیب رنگ ‌ها با رنگ سیاه، سایه رنگ گفته می ‌شود. هر چقدر رنگ سیاه ترکیب بیشتر باشد، رنگ تیره‌ تری به وجود می آید. رنگ سیاه و تن‌ های رنگی به خوبی با هم تناسب دارند و ست می ‌شوند.

 

 

 

منظور از تن رنگ چیست؟

تن رنگ ‌ها در واقع ترکیب هر رنگ با خاکستری است. رنگ خاکستری با تن ‌های رنگی به خوبی ست می‌ شود.

ته رنگ چه نوع ترکیبی است؟

به ترکیب هر رنگ با سفید ته رنگی از رنگ اولیه گفته می‌ شود که هر چقدر در این ترکیب رنگ سفید بیشتر باشد رنگ نهایی روشن ‌تر است. رنگ سفید با ته رنگ ‌ها به خوبی ست می‌ شود و می ‌توانید از این موضوع در ست کردن شال و روسری با مانتو استفاده کنید.

  • مانتو رنگ سفید

 

روسری و یا شال مشکی و تیره را تا آن جا که می توانید با مانتو سفید ست نکنید. برای ست کردن با آن می توانید از شال یا روسری آبی فیروزه ای، سورمه ای، قرمز، سبز و آلبالویی استفاده کنید و یا شال و روسری هایی که ترکیب رنگی سفید در آن ها وجود داشته باشند نیز ترکیب جالب و خوبی به وجود می آورند.

  • مانتو رنگ طوسی

طوسی یکی از رنگ‌ های خنثی است بنابراین به جز رنگ قهوه ‌ای شما می‌ توانید از سایر رنگ ‌ها به عنوان ست کردن شال با مانتو استفاده کنید. همچنین بهترین رنگ ‌ها برای ست کردن با مانتو خاکستری و طوسی رنگ‌ های پاستیلی، صورتی و تن‌ رنگ‌ های مختلف است.

  • مانتو رنگ صورتی

مانتو صورتی اغلب با شال و یا روسری طوسی، سفید و رنگ هایی از این قبیل ترکیب زیبایی را می سازد.

  • مانتو رنگ بنفش

 

شال و روسری رنگ سرخابی  و یا صورتی با مانتو بنفش ست قشنگی ایجاد می کنند. روسری و شال با ترکیب رنگی بنفش، سرخابی و یا صورتی، بنفش ترکیب جالبی ایجاد می کند. که پیشنهاد می کنیم حتما استفاده کنید.

  • مانتو رنگ مشکی
مطلب دیگر :
برنامه عمل مدرسه متوسطه

برای ست کردن شال با مانتو مشکی نباید از رنگ های تیره مانند مشکی، قهوه ای و سورمه ای استفاده کرد. مانتو رنگ مشکی را می توان با شال و روسری های رنگ قرمز و زرشکی و لیمویی و آبی و زرد ست کرد. بیشتر رنگ های شاد برای ست کردن با مانتو مشکی مناسب تر است.

  • مانتو رنگ زرد

اگر شما علاقه مند به پوشیدن شال یا مانتو زرد هستید باید بدانید که چگونه مانتو یا شال تان را با رنگ زرد ست کنید. رنگ زرد را می توان با رنگ های سفید مشکی سبز نارنجی و بنفش ست کرد.

  • مانتو رنگ آبی

رنگ مکمل آبی، نارنجی می باشد، از این رو با مانتو رنگ آبی، شال و روسری نارنجی و یا زرد زیبا تر می شود. ترکیب نارنجی، آبی  و یا زرد، آبی در کنار مانتو آبی ترکیب خاصی ایجاد می کند.

  • مانتو رنگ قرمز

رنگی که برای ست کردن شال و روسری با مانتو قرمز پیشنهاد می شود؛ رنگ سبز است. این دو رنگ در کنار هم یک ترکیب شاد را ایجاد می کند که برای روحیه نیز توصیه می شود.

بهتر است مانتو‌ های طرح دار را با شال و روسری‌ های ساده ست کنید و اگر روسری ‌های طرح دار بیشتر به شما می ‌آید، از مانتو‌ هایی با پارچه ساده استفاده کنید. اما اگر می ‌خواهید یک مانتو طرح دار را با یک روسری شلوغ ست کنید سعی کنید رنگ ‌های اصلی شان یکی باشد. مثلا یک مانتو سفید و صورتی را با یک شال و روسری طرح دار ست کنید که رنگ غالب آن صورتی یا سفید است.

همچنین اگر می خواهید شال و یا روسری طرح دار خریداری کنید، استفاده کردن از روسری هایی که طرح های ریزی دارند بهتر و زیباتر از طرح های درشت است. برای ست کردن این روسری ها باید از مانتو های ساده استفاده کنید. این کار باعث می شود که روسری تان بیشتر جلوه کند و قیافه شما بیشتر دیده شود. دقت داشته باشید که در ست کردن شال با مانتو باید به این نکته توجه داشته باشید که مدل مانتو بیشتر از رنگ آن اهمیت دارد. برای مثال مانتویی که دارای طرح کلاسیک است را نباید با شال‌ های سنتی که جنس الیاف آن ها طبیعی است، ست کرد زیرا جلوه زیبایی ندارد.