نه روش کسب CTR های بالاتر از گوگل در وردپرس

    Uncategorized

    محتوای خوبی که از نظر بازدیدکنندگان ارزش خوندن دارن در گوگل رتبه بندی و صاحب امتیاز می شه. اما بعضی وقتا محتوای سایت ما مناسبه ولی به اندازه کافی از اون بازدید نشده! پس چاره چیه؟
    اینجا ترفندهایی واسه افزایش click throughs rate یا کسب CTRای بالاتر در وردپرس و جلب توجه موتورهای جستجو هست.

    کسب CTRای بالاتر در وردپرس
    یه روش عالی واسه بیشتر دیده شدن، اعمال تنظیمات درست SEO با به کار گیری پلاگین مربوط به سئوی WordPressه. اما این کار فقط اولین قدم در کسب CTRای بالاتر در وردپرسه و گامای دیگری واسه جلب توجه موتور جستجو نیازه. در ادامه ۹ فوت وفن باحال رو واسه افزایش ترافیک سایت ورپرسی معرفی میکنیم.
    همیشه در نظر داشته باشین که این ترفندها نمی تونن اندازه کلیک محتوای بد رو زیاد کنن یا اندازه بازدید مطالب ضعیف رو بهتر کنن. پس در اولین مرحله به محتوای خوب واسه افزایش ترافیک نیازداریم به کار گیری این موارد در کنار تحریر مطالب مناسب موثر خواهدبود.

    ۱- طرح بازبینی- ستاره دار کردن محتوا
    ریچ اسنیپت گوگل از محتوای بررسی و بازبینی شده پشتیبانی می کنه. این گزینه به شما اجازه میده تا رتبه و ستاره های خود رو در یافته های جستجوی Google نمایش بدید.

    در هر بازبینی از یه سیستم تعداد ۱ تا ۵ ستاره امتیاز داده می شه و به مرور این امتیازهای زیاد می شه. می تونین از پلاگینای زیادی که در این مورد طراحی شدن کمک بگیرین و مطالب خود رو ستاره دار کنین. این ستاره ها کمک میکنن تا محتوای شما جذاب و مفیدتر به نظر برسه و گامیه واسه کسب CTRای بالاتر در وردپرس!

    ۲- حذف تاریخ انتشار
    بعضی از صاحبان سایت و وبلاگا بهتر می دونن مطالب خود رو به صورت روزانه نگه دارن تا سایت به عنوان یه مجموعه بکنه. این شک نداشته باشین در سایتای خبری کارکرد مناسبی داره اما وب سایتی با محتوای همیشه سبز، بهتره تاریخ رو به طور کامل حذف کنه. نشون داده شده که با این کار CTR زیاد می شه، چون احتمال داره کاربرانی محتوای مناسب اما تاریخ قدیمی رو ندیده بگیرن.

    واسه حذف تاریخ در یافته های جستجو دو راه وجو داره:

    کدهای پوسته خود رو ویرایش کنین و خیلی راحت همه تاریخها رو از قالب پست خط بزنین.
    از یه افزونه واسه اینکار استفاده کنین.
    هر دو گزینه فوق خوب عمل میکنن پس هر انتخاب باید اثر مشابهی داشته باشه. هم اینکه به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین: بعضی از وب سایتا که به طور مرتبآپدیت می شن با تاریخ بهتر عمل میکنن اما واسه وب سایتایی که زمان گرا نیستن و دارای مطالب همیشه سبز هستن حذف تاریخ مناسبه.

    ۳- اضافه کردن سال در کنار عنوان با کدهای پی اچ پی
    با در نظر گرفتن اینکه هرساله محتواهای جدید تولید و منتشر میشه کاربران هم جدیدترین و بهترین پلاگینا / تما / اجناس و… مربوط به همون سال رو جستجو می کنن. هدف این تحقیقات نوشته های هرساله و پیدا کردن جدیدترینا هستش.
    در این جا باید از این نکته واسه افزایش رتبه بندی استفاده کرد یعنی سال رو در کنار عنوان خود ذکر کنین. چیزی مثل “بهترین تمای وردپرس در سال ۲۰۱۷″. که خود یکی از بهترین راه های کسب CTRای بالاتر در وردپرسه.

    در این جا سوالی پیش میاد که یعنی هر سال تموم پستای خود رابروز کنم؟ تمای ۲۰۱۷،تمای ۲۰۱۸ ،تم های۲۰۱۹ و…. ؟!!

    واسه دوری از انجام کارای تکراری مثل تعویض تاریخ کنار عنوان در هر سال، باید یه سال پویا رو به عنوان برچسب اضافه کنین. واسه این کار فقط کد زیر رو در فایل functions.php خود اضافه کنین:

    **/

    create shortcode to output the current year*

    [shortcode: [year*
    */
    }()function
    output_year
    ;(;$year
    =
    date
    (“Y&quot
    ;;return

    $year
    &quot
    {
    ;(‘add_shortcode(‘year’,’output_year

    /**

    حالا شما می تونین عنوانایی مانند: “بهترین قالبای وردپرس در [year] ” بنویسین.

    در پنل مدیریت برچسب [year] رو مشاهده می کنین. اما زمان بازدید از پست، کد بالا از راه پی اچ پی اجرا و فراخوانی می شه، و به طور خودکار سال جاری رو در خروجی کنار عنوان نمایش می ده و در نتیجه پست “بهترین سال” شما همیشه به روز می مونه!

    ۴- URL های کوتاه تر
    کاربران بسیاری میگن که وبلاگای مدرن رو با URL های کوتاه دیده ان، و موقع جستجو ترجیحشان میدن. علاوه بر این بعضی تحقیقات اساسی هست که میگه URL های کوتاه تر معمولا بیشتر از URL های طولانی جذابیت دارن. و در جذب بازدیدکننده موفق تر هستن.وردپرس به شما اجازه میده ساختار URL های خود رو واسه هر پستی که نوشته اید تنظیم کنین. پس روی انتخاب نشانی هرپست دقت کنین. ساختار مربوط به لینک پستا (permalinks) شامل ۲ تا ۵ کلمه س. که راهی واسه کسب CTRای بالاتر در وردپرسه.

    بیشتر افراد تمایل بیشتری نسبت به بازدید مطالب با لینکای کوتاه تر نشون میدن و در مورد محتوای اون لینک کنجکاو می شن. همیشه دقت کنین که باید اطلاعات کافی رو واسه بازدیدکنندگان کنجکاو جفت و جور کنین تا کلیک کنن. اطلاعات کافی و کوتاه !

    ۵- طرحای breadcrumb
    breadcrumb یه روش نمایش ساده واسه ارائه راهنمایی شفاف به کاربرانه. بردکرامبای روی صفحه، معانی و محتوا رو شفاف تر نمایش میدن یعنی در یافته های جستجو به جای نمایش کل متن یه حالت نویگیشن میشه دید این حالت کمک میکنه که بازدیدکنندگان صفحات سایت رو سریعتر مرور کنن.

    breadcrumbا باید به صورت برنامه نویسی واسه هر صفحه تنظیم شن تا گوگل اونا رو بشناسه و کراول گوگل (نرم افزار گوگل که صفحات رو درون پایگاه داده ایندکس میکنه.) درون اونا خوب بخزد.
    هم اینکه می تونین از پلاگینایی مانند NavXT Breadcrumb واسه راه اندازی breadcrumb در سایت خود استفاده کنین البته درصورتیکه با پوسته سایت وردپرسی شما سازگارباشند.

    اگه نگران چگونگی نمایش کدها هستین، می تونین صفحه خود رو در وسیله داده های ساخت یافته (structured-data/testing-tool) بررسی کنین. که پس از وارد کردن نشانی سایت، برنامه کدهای مربوطه رو از صفحه دریافت کرده و اجازه می ده چگونگی نمایش اون رو در گوگل ببینین.مانند تصویر زیر:

    که پیش نمایش breadcrumb رو به همراه کدهای مربوطه واسه کسب CTRای بالاتر در وردپرس می بینید.

    ۶- انتشار تاریخای بازبینی
    قبل از این در تکنیکای قبلی گفتیم که تاریخا رو از پستای خود خط بزنین. که یه روش هدف دار خوبه، مخصوصا واسه محتوای همیشه سبز. اما می دونیم که این فوت وفن واسه هر وب سایتی مناسب نیس. اگه تصمیم به نگه داشتن تاریخ ارسال دارین، دست کم اون رو به طور مرتب به روزرسانی کنین و زمان تغییر رو به جای تاریخ انتشار اصلی نمایش بدید. اگه یه پست قدیمی تر دارین که در گوگل خوب عمل می کنه، باید تغییراتی رو در محتوای اون بسازین (چون گوگل می خواد تغییرات رو ببینه، نه انتشار دوباره محتوای مشابه). تلاش کنین این کار رو دست کم یه یا دو بار در سال انجام بدین. وقتی که پست رو به روزرسانی میکنین می تونین یه «تاریخ ویرایش» رو در اون نشون بدید و گوگل هم این تاریخا رو بروزرسانی میکنه.
    نمونه های زیادی در گوگل میشه دید که تاریخ اصلاح شده دقیقا مشابه تاریخ انتشاره. مانند تصویر زیر:

    گوگل تاریخ انتشار رو به شکلی نشون داده که انگار تازگیا نوشته شده، اما اگه از پست بازدید کنین می بینین که این مطلب قدیمی و سالای قبل نوشته شده و فقط تازگیا آپدیت شده! پس اگه قصد درج تاریخ در پستای خود رو دارین یادتون باشه که هر چند وقت یه بار اونا رو به رسانی کنین تا در چشم کاربران گوگل بهتر به نظر برسین.

    ۷- سرعت سایت خود رو بهتر کنین
    بهبود سرعت و کارکرد سایت خیلی با اهمیته. ترفندای کوچیک می تونه بهبود زیادی در UX و افزایش ترافیک سایت داشته باشه. در نتیجه با بهبود کارکرد تماشاگر عواقب خوبی از جمله افزایش بازدید و رتبه بندی سایت خود و کسب CTRای بالاتر در وردپرس میشین.
    اول سرعت فعلی سایت خود رو چک کنین و سرعت فعلی رو در نظر داشته باشین. واسه این کار از وسایل رایگان مانند GTmetrix و بقیه ابزارهایی که درمقاله های قبلی با عنوان تست سرعت سایت، در همیار وردپرس منتشرکردیم کمک بگیرین.

    که پس از وارد کردن نشانی در کادر مربوطه، سایت شما مورد تجزیه وتحلیل قرارمیگیرد. مانند تصویرزیر:

    راه های جور واجور واسه رسیدگی به کارکرد سایت و بهبود سرعت هست که تجمیعی هستن. مهم ترین مواردی که همیشه باید در نظر گرفت:

    Server caching که موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت میشه.
    نصب CDN (Content delivery network) شبکه تحویل محتوا
    کاهش اندازه فایلای تصویری
    ارتقا به (VPS ( Virtual Private Server یا میزبانی اختصاصی مدیریت شده
    یادتون باشه که تغییرات کوچیک می تونه پیشرفت بزرگی به همراه داشته باشه، به خصوص اینکه خیلی از تغییرات کوچیک در طول زمان موثر هستن .

    ۸- افزونه Google AMP
    یه راه دیگه به کار گیری پلاگین رایگان Google AMPه که به طور خودکار سایت شما رو به عنوان یه صفحه در گوشی موبایل خیلی سریع اجرا می کنه. با به کار گیری الگوریتمای AMP که به وسیله خیلی از سازمانای بزرگ و خبره قبول شده میشه به رتبه بندی بالاتر رسید چون انگار گوگل بعضی از صفحات AMP رادر یافته های جستجو رتبه بندی می کنه، چون اونا سریع تر بارگذاری می شن و یه تجربه کاربری ساده ارائه میدن. اما بعضی از ناشران گزارش کارکرد پایین و تجربه های تبلیغاتی ضعیف در AMP گزارش کردن . همه این موارد به سلیقه شخصی شما برمیگرده. تنظیم پیکربندی AMP بسیار ساده س! هم اینکه همیشه امکان غیرفعال سازی اون هست.

    موبایل

    ۹- ساختن لینکای jump با به کار گیری پلاگینای ToC در وردپرس
    جفت و جور یه جدول مشخص از محتویات (ToCsمخفف Table of Contents) در هر پست یه راه عالی واسه دریافت لینکای پرش یا jump در یافته های جستجوئه. این محتویات در (SERPS (Search Engine Results Page یا همون یافته های جستجو با برچسب “jump to” میشه دیدشون و گوگل این لینکا رو از داده های جدول محتویاتی که خوب فرمت و چیده شدن دریافت میکنه. مانند تصویر زیر:

    فقط باید یه جدول محتویات بسازین که هر آیتم به یه هدر خاص در صفحه شما پیوند داره. گوگل چگونگی تشخیص جدول رو می دونه و در زمان مناسب لینکای jump (پرش) رو به بازدیدکنندگان نمایش میده. این اطلاعات واسه هر پرس و جو نشون داده نمی شن و اثر این فوت وفن برافزایش CTR به اندازه متوسط رو به کمه . اما هر کاری که می تونین رو انجام بدین چون فوت وفن فوق ارزش تست کردن رو داره.

    ممکنه که لینکای jump رو در خیلی از یافته های ویکی پدیا مشاهده کرده باشین، چون هر صفحه دراین سایت از یه جدول محتویات استفاده می کنه. هم اینکه می تونین نمونه هایی رو در سایتای بزرگتر مانند The Wirecutter پیدا کنین.
    حالا خوبیش اینه پلاگینای زیادی با هدف ساخت جدول و حتی بعضی از پلاگینای ساخت جداول محتوا واسه کاربرانی غیر فنی وردپرس هست.

    این ۹ ترفند واسه کسب CTRای بالاتر در وردپرس و افزایش محتوای وردپرس شما در Googleه.

    توجه: یادتون باشه که محتوای عالی همیشه اولین گامه. اولین وظیفه شما اینه که محتوای مناسب و درست بنویسین که خوانندگان رو نگه داره.بعد از اون می تونین این تکنیکا رو اجرا و CTRا رو زیاد کنین.

    منبع: همیار وردپرس