چرا مدیران کسب و کارها باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش ببیند؟

    Uncategorized

    حتما شما به عنوان یه مدیر یا صاحب کسب وکار تمایل دارین که بدونین چقدر برنامه ها و اهداف تبلیغاتی و بازاریابی تون محقق شده و هزینهاتون به درستی تخصصیص یافته ان. واسه تحقق این هدف شما در اولین قدم  نیاز به وسیله ها و ساختارایی واسه اندازه گیری و امتحان فعالیتای بازاریابی خود هستین. که همه این وسایل  واسه مدیران و کسائی که صاحب کسب وکاری آنلاین هستن هست.

    در مدلای بازاریابی سنتی توانایی اندازه گیری و امتحان فعالیتهای بازاریابی نبود. مثلا شما اگه بنری رو تو یه بزرگراه قرار می دادین که مربوط به خدمات طبقه خاصی از جامعه مثلا زوجای جوون در آستانه برگزاری مراسم ازدواجشون بود دقیقا مشخص نبود چه تعداد از بازار هدف شما تبلیغات و آگهی رو دیده و نسبت به اون واکنشی نشون دادن.

    ازدواج

    امتیازات دیجیتال مارکتینگ واسه مدیران

    دیجیتال

    این در حالیه که در فضای دیجیتال مارکتینگ بطور کامل میشه برآورد و اندازه گیری کرد که چه تعداد از بازار هدف کالا و خدماتی رو که شما تبلیغ کردین رو دیده ان و در نتیجه دیده شدن این تبلیغات چند نفر اقدامات بعدی رو که تعریف شده انجام دادن حال این اقدامات می تونه خرید محصول، عضویت در سایت یا شبکه های اجتماعی، عضویت در خبرنامه و هر اقدام دیگری باشه.

    وقتی که بتونیم اندازه بازخورد از برنامه تبلیغاتی و بازاریابی خود رو اندازه گیری کنیم قاعدتا خیلی راحت میتونیم بهبودایی در بخشای جور واجور اون انجام بدیم و در نتیجه منتظر یافته های و فیدبکای بهتری باشیم.

    از جمله این اندازه گیریا میشه به اندازه تاثیر هر رسانه تبلیغاتی نسبت به بودجه اختصاصی اون رسانه اشاره کرد، که تموم تصمیمات درباره بودجه بندی با استفاده جواب دریافتی از وسایل دیجیتال مارکتینگ که در اختیار مدیران و صاحبان کسب وکارها قرار گرفته انجام می شه.

    نکته دیگه مهم و لازم واسه خیلی از مدیران و صاحبین کسب وکارها جذب مخاطبین و کاربران بازار هدف خود هستش. یعنی اونا تمایل دارن تا تبلیغات و یا آگهی شون دقیقا واسه کسائی به نمایش در بیاد که نیازمند جنسا و خدمات اونا بوده و به دنبال اون هستن. مثلا در مثال بالا مدیر کسب وکار بالا تمایل نداره تبلیغش واسه افراد بازنشسته ای که بدنبال گذران دوران بازنشستگی و اوقات کهنسالی خود هستن به نمایش در بیاد.

    این توانایی و امکان در مدلای بازاریابی سنتی اصلا وجود نداره و آگهی و تبلیغات واسه خیلی از افراد غیر از بازار هدف ما به نمایش در میاید و هزینه اون بدون ایجاد هیچ بهره وری از طرف مدیر کسب وکار پرداخت می شه.

    اما در فضای دیجیتال مارکتینگ وسیله ها و بسترهایی آماده شده که مدیران و صاحبان کسب وکارا می تونن به شکل به طور کامل هدف دار به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند و دقیقا مشخص کنن تبلیغات و اگهی کسب وکارشون واسه چه آدمایی با چه طیف سنی، سلیقه ای، جغرافیایی و …. به نمایش دربیاد و تخصیص بودجه تبلیغاتی و بازاریابی به شکل به طور کامل هدف دار انجام گیرد.