آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته بصورت رایگان » آموزش رسم خطوط حمایت و مقاومت

آموزش رسم خطوط حمایت و مقاومت

آموزش رسم خطوط حمایت و مقاومت

میپردازیم به آموزش رسم خطوط حمایت و مقاومت و همچنین تشخیص این خطوط

این مبحث جزو کاربردی ترین موارد تحلیل تکنیکال میباشد . و مخصوصا برای افراد تازه کار بسیار لازم هست که در تشخیص خطوط حمایتی و مقاومتی تسلط کافی بدست بیاورند.

تعریف خط حمایت و مقاومت

حمایت:

خط هایی هستند که برای خریداران بسیار مناسب است . اگر کندلی به این خط برسد با حمایت بازار روبرو خواهد شد و از ریزش نمودار تا تا حدی جلوگیری مینماید .

مقاومت:

خطوطی هستند که از برای فروشندگان از اهمیت بالایی برخودار است چرا که هر زمان کندلی با این خطوط برخورد داشته باشد احتمال رشد بیشتر نمودار کم میشود . به نوعی این خط مانع رشد صعودی نمودار تا حدی میشود.

انواع خطوط حمایتی و مقاومتی

سه نو خط حمایتی و مقاومتی داریم که در این مقاله به دو نوع از مهمترین آنها که بسیار کاربردی هست میپردازیم.

1_ خطوط حمایتی و مقاومتی افقی

آموزش-خط-حمایت-و-مقاومت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید خطوط حمایتی و مقاومتی را بصورت افقی ترسیم میکنیم و این خطوط باید مماس با قله ها و دره های آن نمودار باشند .

بیاد داشته باشید هر چه تعداد برخورد کندل ها با خط حمایت و یا مقاومت بیشتر باشد خط مورد نظر از درجه اعتبار بیشتری برخوردار میشود.

2_ خطوط حمایتی و مقاومتی روندی

آموزش-خط-حمایتی-و-مقاومتی

در تصویر بالا مشاهده کردید که این خط را بصورت اریپ (کج) ترسیم میکنند .

شما باید این خط روند را به قله ها و یا دره های یک نمودار که به اصطلاح پیوت میگویند متصل کنید. به هیچ عنوان خط روند را از میانه کندل ها عبور ندهید دقیقا مماس با قسمت باز و یا بسته شدن کندل ها باشد.

مطلب دیگر :
میکاپ صورت عروس

تغییر نقش حمایتها و مقاومتها

این امری بسیار طبیعی است که نقش خطوط با هم عوض شوند.

برای یک نمودار در بازده زمانی یک روز ممکن است چندین خط ترسیم کنید و اگر دقت کنید نقش این خطوط مدائم در حال  تغییر هست. خطی که در یک ساعت قبل نقش مقاومتی داشته الان نقش یک حمایت کننده را دارد .

زمانی که این اتفاق صورت میگیرد شکست خط روند انجام شده که در مقاله ای جداگانه بصورت کامل به آن خواهیم پرداخت ، در هنگام شکست خطوط موقعیت های بسیار عالی را میتوان تشخیص داد و وارد معاملاتی بسیار کم ریسک شد برای همین هست که بهترین معامله گران جهان هنوز هم از این خطوط استفاده میکنند .

اندیکاتور رسم خطوط حمایت و مقاومت

اندیکاتوری که میتوانید از آن برای ترسیم خطوط استفاده کنید فیبوناچی هست .

اندیکاتور فیبوناچی انواع مختلفی دارد که اگر در بروکر الیمپ ترید حساب داشته باشید براحتی میتوانید از بهترین نوع آن جهت تشخیص خطوط حمایت و مقاومت استفاده کنید.

برای رسم خط هم باید از ابزار trend line استفاده کنید . از قسمت اندیکاتور ها میتوانید آن را انتخاب کنید.

رسم-خط-حمایت-و-مقاومت

پیشنهاد میکنیم حتما این خطوط را در استراتژی های خود بکار بگیرید ، هر معامله گری باید در ابتدا در چارت خود خط حمایتی و مقاومتی را رسم کند تا بتوانید یک تحلیل اولیه از آینده نمودار بدست آورد.

در ادامه فیلمی آموزشی برای شما تهیه کردیم تا با ترسیم خطوط بهتر آشنا شوید.

امیدوارم از آموزش داده شده نهایت استفاده را برده باشید.