جدیدترین مدل های بستن شال و روسری

 

تقریبا هر بانوی ایرانی، به شدت دوست دارد که انواع بستن شال و روسری را یاد بگیرد؛ که با پیشرفت تکنولوژی و تولید شدن برنامه هایی مثل گوگل، اینستاگرام و… همه به راحتی می توانند مدل های مختلف را یاد بگیرند. اگر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید، به شما اطمینان می دهیم که خودتان بدون هیچ دردسری بتوانید شال و روسری هایتان را برای مهمانی و جشن ها آماده کنید.

بستن شال و روسری چه تاثیری در استایل ما دارد؟

در کل شما هر استایل و تیپی که بزنید، اما نتوانید روسریتان خوب گره بزنید، استایلتان به هر خوبی هم که باشد، ساده حساب می آید. در کل شال و روسری ها در استایل ها بسیار مهم هستند، زیرا هر بیننده ای اول به صورت شما و قسمت بالاتنه توجه می کند و شال و روسری ها هم در مرحله اول به چشم می آیند. همچنین بستن یک شال یا روسری، می تواند نشان دهنده خوش پوشی و سلیقه شما باشد؛ حتی مدل بستن روسری یا شال ها، می تواند به اعتماد به نفس شما هم بیافزاید. حال در ادامه با ما باشید تا انواع بستن شال و روسری را به شما آموزش دهیم.

مدل اول

در این مدل شما باید از یک شال حدودا ۲ متری استفاده کنید. همچنین این مدل می تواند برای انواع مهمانی و جشن ها مناسب باشد.

ابتدا در زیر شال یک کلاه اسلامی مشکی بپوشید تا شال بر روی سرتان قرار بگیرد و لیز نخورد. سپس شال را از بالای سرتان به یک طرف جمع کنید و یک گره محکم بزنید. بعد از اینکه شال را گره زدید، یک گره معمولی دیگر با فاصله گره قبلی بزنید. بعد اضافه شال را بپیچید و از بین دو گره رد کنید و اضافه شال را زیر روسری قرار دهید؛ یا اینکه می توانید اضافه شال را به سمت دیگر بریزید و یک مدل جدید درست کنید. این مدل برای تابستان که هوا گرم است بسیار مناسب می باشد و از پرطرفدارترین انواع بستن شال و روسری محسوب می شود.

مدل دوم

این مدل برای زیر چادر بسیار مناسب است و اصلا لیز نیست. برای درست کردن این مدل ابتدا باید شال مورد نظر را سر کنید. سپس از دو طرف کنار گوش، گیره هایی وصل کنید به کلاه اسلامی که در زیر آن پوشیدید. بعد سمت چپ شال را به سمت گردن ببرید و آن را در زیر روسری قرار دهید؛ و قسمت سمت راست را از روی سر، به طرف چپ ببرید. شال شما به همین سرعت آماده و حاضر است.

مدل سوم

مدل سوم، به مدل گل هم مشهور است. این مدل بسیار برای مهمانی ها و فصل تابستان مناسب است و شما به راحتی می توانید آن را درست کنید. ابتدا شالی بر سر کنید و آن را از پشت به سمت طرف مخالف جلو بیاورید. بعد شال را  رو به روی سرتان گره بزنید و اضافه را بپیچانید و دور هم جمع کنید تا به شکل گل شود. شما به سادگی یکی دیگر از مدل های انواع بستن شال و روسری را یاد گرفتید.

مدل چهارم

این مدل با روسری های چهار گوش درست می شود و برای استایل های رسمی بسیار مناسب است. برای اجرا کردن این استایل بر روی سرتان ابتدا باید روسری کوتاهی انتخاب کنید و بپوشید.‌ حال یک طرف روسری را از قسمت دیگر بلند تر کنید؛ و بعد قسمت بلند را به سمت مخالف ببرید و دور گردنتان بچرخانید تا سر جای قبل قرار بگیرد. سپس قسمت کوتاه تر که زیر قرار گرفته را با سمتی که پیچاندید گره بزنید. این مدل روسری برای کسانی که استایل های رسمی و کژوال می پسندند

مطلب دیگر :
چه موقع نیاز به یك تشک جدید دارم؟

بسیار مناسب است.

مدل پنجم

اگر علاقه به مدل های‌ مارپیچی دارید، این مدل مخصوص شماست. برای درست کردن این مدل اول شالی به سر کنید و سپس یک طرف شال را از پشت به سمت مخالف ببرید. بعد از این که هر دو سر شال یک طرف قرار گرفت، آن ها را مدل گیس دور هم بچرخانید و بعد از این که به انتها رسید، گیس ها را از همان سمت به طرف بالا ببرید و اضافه را زیر شال قرار دهید. این مدل، به مدل مارپیچی یا گیس مشهور است که برای زمستان و کسانی که می خواهند شال و روسریشان دست و پا گیر نباشد کاربردی است. همچنین این مدل یکی از چشم گیرترین انواع بستن شال سر است.

مدل ششم

اگر می خواهید که تمام شالتان در قسمت جلوی سینه جمع شود یا به گونه ای شبیه کراوات باشد، حتما این مدل را امتحان کنید. برای درست کردن مدل ششم، ابتدا شال مورد نظرتان را انتخاب کنید و یک طرف را از پشت سر به سمت مخالف ببرید و بچرخانید تا سر جای قبلی خود قرار گیرد. سپس می توانید قسمت های اضافی شال را درون یک حلقه قرار دهید یا اینکه آن را گره بزنید. شال شما به همین سرعت آماده شد و همچنین می توانید با خیال راحت به قرارهایتان برسید.

مدل هفتم

یکی دیگر از مدل های بستن شال سر، مدل حوله ای است. این مدل شباهت بسیاری به کلاه حمام دارد ک به همین دلیل آن را مدل حوله ای می نامند. برای درست کردن این مدل ابتدا باید انتهای شالی که سر کردید را بپیچید،  بعد از آن هر قسمت را به جهت سرتان و سمت مخالف ببرید به گونه ای که بالای سر شما ضربدری شوند، بعد قسمت های اضافه و ریشه ها را زیر شال قرار دهید و قسمت های پیچانده شده را با دست درست و مرتب کنید.

مدل هشتم

این مدل برای مانتوهای جلو باز بسیار کاربردی است و همه به راحتی می توانند آن را درست کنند. برای این مدل، شال شما باید طول و عرض بزرگی داشته باشد تا به خوبی بتواند قسمت جلو سینه را پوشش دهد.بعد از اینکه شال را پوشیدید، کناره های شال که تقریبا پایین تر از گوش هستند را بگیرید و به سمت عقب و زیر شال ببرید تا پیچ بخورد، سپس انتهای شال را گره بزنید و آن را بر عکس کنید تا ضربدر شود و بعد سرتان را از ضربدر رد کنید، به طوری که گره پشت سر شما قرار بگیرد و شال قسمت جلوی سینه شما را پوشش دهد. بعد از اتمام شال می توانید مانتوی مورد نظر خود را بپوشید و شاهد شیک بودن این مدل باشید.

امیدواریم در این مقاله انواع بستن شال سر را یاد گرفته باشید و بتوانید خودتان شال و روسری هایتان را برای مهمانی ها آماده کنید.