پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما در گذشته ها نه چندان دور به وسیله داربست های فلزی و پر دردسر انجام می شد و برای ساختمان دو سه طبقه ای کارساز بود تا فرد با بالا رفتن از داربست های فلزی و البته خطرآفرین نمای ساختمان ها را پیچ و مستحکم نماید. اما امروزه هر چه بیشتر تکنولوژی و فناوری های نوین وارد زندگی بشر شده اند، روند زندگی آنان را به مراتب ساده تر نموده است. یکی از خدمات ارزنده ای که به جوامع بشری اعطاء شده است، پیچ و رولپلاک نما به وسیله راپل یا کار در ارتفاع با طناب است که در ایران نیز با استانداردهای جهانی روز به روز در حال پیشرفت و گسترش در اقصاء نقاط کشور است. این روش کاری از جمله مطمئن ترین روش هایی محسوب می شود که برای پیچ و رولپلاک نما مورد کاربست واقع می گردد و با استفاده از آن می توان از ریزش احتمالی سنگ های نمای ساختمان جلوگیری به عمل آورد.

از جمله خدماتی که کارکنان در این حوزه انجام می دهند، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها بدون استفاده از داربست و با بهره گیری از طناب های مخصوصی است که در راستای محکم سازی و مقاوم سازی نمای ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی و نیز برای پیشبرد برخی از خدمات روی نمای ساختمان ها صورت می پذیرد. با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها می توان از حوادث غیر مترقبه جلوگیری نمود.

از آنجایی که کار پیچ و رولپلاک نما کاملا تخصصی است و منوط به شاخه ای خاص است که با علم و درایت و آموزش های لازم و البته کسب تجربه در ساختمان ها کوچک و معمولی به این نقطه رسیده اند، لذا می بایست این کار توسط افراد ماهر و خبره که در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند، صورت گیرد و این قشر از جامعه با بهره گیری از طناب های مخصوص راپل کار در نمای ساختمان ها به فرآیند پیچ و رولپلاک نما روی آورند.

مزایای بهره مندی از پیچ و رولپلاک نما با طناب

اجرای این فرآیند در بر دارنده ی مزایای زیادی است از جمله: پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما، نورپردازی و… که هر کدام بنا به درخواست کاربر با بهره گیری از طناب های مخصوص راپل کاران تخصصی صورت می پذیرد. از دیگر مزایای استفاده از طناب، کمتر تلف شدن زمان می باشد. همچنین این فرآیند نیاز به فضای زیادی برای نصب و راه اندازی مثل داربست ندارد و مانع عبور و مرور افراد نمی گردد. خطر واژگونی از روی داربست که امری شایع بود، با استفاده از طناب به نقطه صفر می رسد و ضریب امنیتی بالایی را از خود نشان می دهد. با استفاده از طناب، فرد راپل کار در هنگام وزیدن بادهای شدید، به پایین سقوط نمی کند و به طور کلی امنیت بیشتری را نسبت به داربست دارد که روش قدیمی و سنتی محسوب می شد. علاوه بر ایمنی، دقت عمل و ظرافت کاری و عملکرد کیفی کار با پیچ و رولپلاک نما با استفاده از طناب به مراتب خیلی بیشتر از کار با داربست است. تمامی این مزایا فرد را مجاب به استفاده از پیچ و رولپلاک نما برای مقاوم سازی و ترمیم نمای ساختمان خود می سازد تا این دسته از افراد با سابقه چند ساله کار در این حوزه آماده خدمت رسانی به مردم شهر و دیار خویش باشند.

مطلب دیگر :
خرید دام زنده

سایز و مرغوبیت پیچ ها در نمای ساختمان

برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می بایست از پیچ های مخصوصی استفاده نمود. استفاده از این پیچ ها روز به روز در حال تغییر و بروز رسانی هستند. تا همین چند سال پیش پیچ های استفاده شده در نمای ساختمان ها 6 سانتی بودند و با توجه به مطالعات زیادی که در این حوزه طی سالها صورت گرفت، شرکت راپل کاران به این نتیجه دست یافتند که پیچ های قدیمی دیگر مرغوبیت لازم را ندارند و می بایست از پیچ های دیگری در روند پیچ و رولپلاک نما استفاده نمود. و جنس پیچ به طور کلی تغییر نمود و اندازه آن نیز از 6 سانت به 5 سانت رسید و از آنجایی که تغییرات اعمال شده نشان دهنده مرغوبیت پیچ ها طی این سالها شده است، هم اکنون در سال جاری همان پیچ دوسو 5 سانتی در ساختمان ها مورد کاربست واقع می گردد.

رعایت نکات ایمنی در نمای ساختمان ها

نکات ایمنی در ساختمان ها از جمله مسائلی است که می بایست بیش از حد بدان توجه نمود تا بلای جان افراد خانواده و ساکنین ساختمان ها و به نوعی بحران ساز نگردد. ساختمان های قدیمی که به مسائل ایمنی چندان اهمیتی قائل نبودند، به علت فرسایش مصالح در نماهای ساختمانی خود به مرور زمان با گذشت اندک زمانی از عمر خود دچار ریزش بخش هایی از نمای خود می شدند که بسیار خطر آفرین بود. به واقع دوام و مقاومت مصالح نمای ساختمان ها به مصالحی بستگی دارد که در نمای ساختمان ها بکار گرفته شده است. چرا که برخی از سنگ ها هستند که سطحی کاملا صیقلی دارند. این سنگ ها با گذشت مدت زمانی از عمر خود باعث از بین رفتن استحکام خود می شوند و با از بین رفتن کارایی خود منجر به سقوط سنگها می گردند؛ لذا تنها راه جلوگیری از ریزش سنگهای نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان هاست. اما قبل از آن می بایست این نکات را رعایت نمود:

  • بررسی جنس و رنگ سنگ نما
  • بررسی رگه های موجود در سنگ و کیفیت سنگ
  • اندازه گیری قطر و ابعاد سنگ
  • اطلاع از روش نصب و کار گذاشتن سنگ
  • اطلاع از نوع مصالح مصرفی
  • بررسی ساختار و جنس دیواری که سنگ بر روی آن قرار گرفته

استاندارد پیچ رولپلاک نمای ساختمان

برای مقاوم سازی ساختمان ها می بایست از اصول استاندارد پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها بهره جست تا نمای ساختمان دچار هیچ گونه آسیبی نگردد. از جمله این اصول استاندارد عبارتند از:

  • استفاده از پیچ های درجه 1
  • استفاده از حداقل 12 پیچ در هر متر مربع
  • تعویض و جایگذاری سنگ های شل در بدنه ساختمان
  • استفاده از دریل های مناسب 2000 ضربه کنترل شده در دقیقه
  • بتونه برای روکش پیچ های مورد استفاده
  • تکنسین های مجرب و کارکشته

پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان در کرج و تهران و قزوین و البرز