چند نکته کاربردی برای تولید محتوا ویدیوئی در اینستاگرام

 

تاثیر شبکه های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام بر کسب وکارها امروزه بر هیچکس پوشیده نیست و تمامی بیزینس ها سعی دارند با تولید محتوا در آن به توسعه و پیشرفت کسب و کار خود بپردازند. با تولید محتوا ویدیوئی جذاب و کاربر پسند در این شبکه نه تنها می توان به معرفی محصولات خود در سطح وسیع تری پرداخت بلکه می توان مخاطبان بیشتری را جذب نمود و میزان فروش خود را چندین برابر کرد.

البته تولید محتوا ویدیوئی در اینستاگرام نیز همانند هر رسانه و شبکه اجتماعی دیگری داری نکاتی است که برای کسب بهترین نتیجه ممکن باید به آن ها توجه نمود. با ما همراه باشید تا با مهم ترین نکاتی که در زمینه تولید محتوا ویدیوئی در این شبکه اجتماعی محبوب باید رعایت کنید بیشتر آشنا شوید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

هنگامی که از تولید محتوا در اینستاگرم صحبت می شود خیلی از افراد و صاحبان کسب و کارها نمی دانند که واقعا منظور و هدف از آن چیست و چه کاری را باید انجام دهند. تولید محتوا در اینستاگرام  در واقع همان به اشتراک گذاری عکس،ویدیو،متن،صوت و تصویر به صورت اصولی می باشد که بتواند نظر کاربران را به خود جلب نماید. به عبارتی این کار باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده انجام شود. الگوریتم های اینستاگرام جدیدا به نحوی هستند که به محتواهای ویدیوئی بیشتر توجه می کنند و از طرفی این نوع محتوا برای کاربران نیز جذاب تر خواهد بود. بنابراین باید سعی کنید بیشتر به تولید این نوع محتوا بپردازید. با رعایت نکات زیر می توانید به بهترین شکل ممکن بیزینس خود را در صفحه اینستاگرام معرفی نمایید.

  • ایجاد یک عنوان جنجالی

عنوانی که برای پست ویدیوئی انتخاب می کنید و در ابتدای فایل به عنوان کاور نشان می دهید بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در جذب کاربران دارد. پس بنابراین یک عنوان جذاب که حاوی کلمات کلیدی است انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی، کلماتی هستند که دارای بیشترین آمار جستجو در موتورهای جستجو می باشند. عکس و کاور ویدیو و به طور کلی قالب آن خیلی مهم می باشد و باید به صورت حرفه ای با نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارد تهیه شود، اما اگر دارای تخصص کافی در این زمینه نیستید می توانید با دانلود پروژه اینستاگرام پریمیر ویدیوهای حرفه ای تر و جذاب تری تولید نمایید. البته به شما پیشنهاد می کنیم که برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام حتما نرم افزارهایی که تولید محتوا ویدیوئی در اینستاگرام را می توان با آن ها انجام داد را یاد بگیرید.

  • هرگز به صورت مستقیم به معرفی محصول نپردازید

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد انجام می دهند و موجب می شود که نتیجه عکس دریافت کنند اشاره مستقیم به محصول و معرفی واضح آن در ویدیوها می باشد. بررسی ها نشان می دهد معرفی غیر مستقیم محصولات تاثیر گذاری بیشتری بر ضمیر ناخودآگاه کاربران خواهد داشت و آن ها را بیشتر به خرید تشویق می شوند. حتما به ویدیوهایی که سایر پیج ها منتشر می کنند و پروژه های اینستاگرامی آماده ای که در سایت هایی مانند Maxeffect.ir قرار می دهند توجه کنید و از آن ها ایده بگیرید.

  • ترکیب نمودن فرمت های مختلف

صفحه شما باید به نحوی باشد که از نظر کاربرتان جذاب بوده و بتواند آن ها را به دنبال کردن آن تشویق نماید. بنابراین باید فرمت های مختلفی را در دسترس کاربران قرار دهید. مثلا تنها به انتشار عکس و تصویر از محصولات خود نپردازید. بلکه با آماده کردن آلبوم و فیلم ها کوتاه 60 ثانیه ای، پست های ویدیوئی از محصولات خود در محتوایی که تولید می کنید تنوع ایجاد نمایید. این روش و همچنین تنوع بخشیدن به مضامین محتوا تاثیر بسزایی در جذب کاربران و بازدهی بیشتر دارد.

  • داشتن برنامه ریزی برای هر پست ویدیوئی و غیر ویدیوئی

اگر برای هر پستی که قرار می دهید یک برنامه ریزی داشته باشید و بر اساس آن زمان بندی به انتشار پست بپردازید می توانید مخاطبان بیشتری را جذب نمایید. در صورتی که هر پست با پست قبلی خود دارای ارتباط باشد و پست جدید از طریق هشتگ به یادآوری بخش مهمی از پست قبلی خود بپردازد همبستگی پیج شما بیشتر خواهد شد و سبب می شود که ایده های بیشتری برای تولید محتوا جدید داشته باشید.

مطلب دیگر :
پنل پیامکی چیست؟ انتخاب بهترین پنل SMS

علاوه بر این یک برنامه ریزی نیز برای زمان انتشار پست ها داشته باشید و تمامی پست ها خود را بر اساس زمان هایی که مشخص کرده اید منتشر نمایید. زیرا این تکنیک موجب می شود که پست های شما بهتر و بیشتر دیده شوند و دنبال کنندگان از زمان انتشار پست های شما اطلاع داشته باشند.

  • به کار گیری جملات پر انرژی در ویدیوها

کپشن هایی که قرار می دهید و جملاتی که در پست های ویدیوئی خود استفاده می کنید بسیار مهم هستند و باید سعی کنید جملات پر انرژی به کار ببرید. پستی که علاوه بر جلوه بصری بسیار زیبا یک محتوا انگیزشی و پر انرژی نیز داشته باشد قطعا تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبان خواهد داشت.

  • استفاده از ابزارهایی به منظور جذاب تر نمودن محتواهای ویدیویی خود

پست های ویدیوئی در اینستاگرام موجب می شود که کاربران در مدت زمان کوتاه تری بتوانند با محصولات شما آشنا شوند و راحت تر به شما و برندتان اعتماد می کنند. بنابراین اگر به فکر اعتماد سازی در اینستاگرام هستید حتما به تولید محتوا ویدیویی بپردازید. ابزارهای بسیاری وجود دارد که طراحان برای ساخت عناوین، اینتروها و انتقال بین کلیپ ها از آن ها استفاده می کنند و میزان جذابیت و تاثیر گذاری ویدیوها را افزایش می دهند.

اگر به تازگی بیزینس خود را در اینستاگرام شروع کرده اید و مهارت کافی در تولید ویدیوهای حرفه ای ندارید می توانید از پروژه های اینستاگرام نرم افزار افترافکت استفاده کنید و جلوه گرافیکی محتوا ویدیوئی خود را چندین برابر نمایید.

  • محتوای آموزشی تولید کنید

این سبک از محتواهای ویدیوئی بر اساس تجربه و بررسی های انجام شده می تواند توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب نماید. برای این منظور کافی است که یک محتوا آموزشی تولید کنید که مخاطبان با تماشای آن مطلبی را یاد بگیرد و احساس کنند مفید است. در صورتی که در کنار معرفی محصولات و خدمات خود محتوا آموزشی و مشاوره ای تولید کنید شانس فروش تان قطعا چندین برابر افزایش می یابد.

  • ترکیب محتوا ویدیوئی با موسیقی

از پر قدرت ترین و تاثیر گذارترین ابزارهایی که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به منظور جذب مخاطب می توانید استفاده نمایید موسیقی است. حال اگر این موسیقی پس زمینه یک محتوا ویدیوئی مفید و حرفه ای باشد قطعا تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطب خواهد شد و سریع تر می تواند نظر کاربران را به ویدیو جلب نماید و آن ها را تشویق کند که تا انتها پست ویدیوئی شما را مشاهده کنند. بنابراین حتما در تولید محتوا ویدیوئی از این ابزار اعجاب انگیز استفاده نمایید.

سخن پایانی

نکات و تکنیک های فراوانی در مورد تولید محتوا ویدیوئی در اینستاگرام وجود دارد که کافی است آن ها را رعایت و اجرا کنید تا بتوانید به جایگاه مناسبی در این شبکه اجتماعی محبوب دست یابید و به یک برند معروف تبدیل شوید. ابزارها، نرم افزارها و سایت های بسیاری برای تولید محتوا در اینستاگرام هستند که از جمله آن ها می توان به Maxeffect.ir اشاره نمود. با استفاده از چنین امکاناتی می توان تولید محتوا ویدیوئی را به صورت حرفه ای تر انجام داد و نتایج بهتر و شگفت انگیزتری را دریافت نمود.