10 پیشنهاد برای خوردن میان وعده های سالم | رژیم غذایی

    No Comments تندرستی - پزشکی

    10 پیشنهاد واسه خوردن میان وعده های سالم 

    خوردن میان وعده ها می تونه در سلامت و تندرستی ما و هم اینکه تنظیم اندازه وزن به درد بخور و موثر باشن. از طرفی انرژی سلازم در طول روز رو به شکلی بهتر واسه ما جفت و جور می کنن. میان وعده یکی از موارد مهمیه که می تونه نقش زیادی در سلامت افراد داشته باشه. وقتی که در مورد میان وعده صحبت می کنیم

    بیشتر آدما به چیپس، پفک و بقیه تنقلات فکر می کنن. اما منظور ما ازمیان وعده موارد سالمیه که می تونه تاثیر خوبی روی بدن داشته باشه. وقتی که می خواین کاهش وزن داشته باشین تنها وعده غذایی مسئله مهمی نیس که باید مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. در اینجور شرایطی میان وعده نقش بسیار مهمی اجرا می کنه.

    حتی وقتی که میان وعده اندازه کوچیکی داره بازم باید هوشمندانه انتخاب شه. بیشتر کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنن در طول روز سه وعده غذایی کامل داشته باشین و این وسط از مواد غذایی سالم به عنوان میان وعده استفاده کنین.

    زمانبندی خیلی با اهمیته:
    بشینین و میان وعده خود رو بخورین. پس در اینجور شرایطی خوب میدونید که چیزی خوردین.مطمئن شین که تعداد میان وعده ها رو در روز می شمارید.تنها وقتی ازمیان وعده استفاده کنین که به اون نیاز دارین. اگه گرسنه اید و به زمان وعده اصلی نزدیک شدین بهتره از خوردن میان وعده صرف نظر کنین.

    هوشمندانه انتخاب کنین:
    تلاش کنین میوه یا سبزیجات رو در میان وعده خود بذارین.اگه واقعا گرسنه اید، میان وعده خود رو مثل یه وعده اصلی کوچیک جفت و جور کنین. یه پیمانه سوپ بخورین، نصف ساندویچ سالم رو گاز بزنین یا یه کاسه غلات نوش جون کنین.به فکر یه میان وعده متفاوت باشین. اگه همیشه ازمیان وعده شیرین استفاده می کنین تلاش کنین اینبار از موارد دیگه بهره مند شید.

    نوشیدنیای خود رو سبک تر کنین تا از ورود کالری اضافی به بدن جلوگیری کنین. به جای چای شیرین، نوشابه یا بقیه مواد شکر دار از چای گیاهی، آب گوجه فرنگی یا سبزیجات یا آب لیمو و پرتغال استفاده کنین.

    در مورد مقدار میان وعده ای که می خورید حواس جمع باشین:
    تعداد تنقلاتی که در دور و بر خود دارین رو به کمترین حد ممکن برسونین. هر چقدر انتخابای موجود بیشتر باشه، بیشتر وسوسه میشین.خود رو با تنقلات ۱۰۰ کالری گول نزنین. این تنقلات بسیار گرون و مضرند چون فرآوری شده هستن. به جای خرید اینجور تنقلاتی تلاش کنین میان وعده خود رو در منزل جفت و جور کنین. مثلا می تونین از مواد زیر استفاده کنین:

    کرفس و یه و یه دوم قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
    ۲ قاچ از پنیر و سیب
    ذرت بو داده

    اسموتی جفت و جور شده از ۴ اونس شیر کم چرب، یه دوم پیمانه توت منجمد و ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانیاندازه میان وعده رو خودتون قبلا مشخص کنین. ظروف کوچیکی واسه میان وعده بخرین

    .

    منبع :gahar.ir

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *