10 کار مضر برای سلامتی که هر روزه انجام می دهیم

    No Comments تندرستی - پزشکی

    در این مطلب به بعضی خطرهای پنهونی سلامت و راه حلای اون اشاره شده.
    اگه عادتای سالم از جمله ورزش، سالم خوری و به موقع خوابیدن دارین اما عادتای دیگری هم دارین که بدون این که فهمیده باشین به سلامت تون ضرر میرسونه.

    در این مطلب به بعضی خطرهای پنهونی سلامت و راه حلای اون اشاره شده.

    روی هم گذاشتن پاها :
    این روش نشستن باعث افزایش فشار خون در زانو می شه. گذاشتن پاها روی هم، فشارخون سیستولیک رو ۷درصد و دیاستولیک رو ۲درصد زیاد می کنه.گذاشتن تکراری پاها روی هم روی مفصلای لگن هم فشار وارد می کنه و با فشرده شدن رگا باعث تجمع خون در پاها می شه. به گفته کارشناسان قلب، این فرد رو به التهاب و شاید لخته شدن خون مستعد می کنه. راه حل؛ بیشتر از ۱۰دقیقه پاها رو روی هم قرار ندین و هر نیم ساعت از جای خود بلند شید و راه برید.

    هنگام ایستادن، زانوها رو ثابت نگه می دارین :
    هر چند ایستادن با زانوهای قفل شده آسون تره اما باعث افزایش فشار روی مفصل زانو می شه. همه مفصلامون با فعالیت عضلات در دور و بر اون محکم می شه. وقتی که زانوها رو به شکل ثابت نگه می داره، فشارها روی مفصل زیاد میشه. پس وقتی که وایس تادید، زانو رو کمی خم کنین.

    روی شکم می خوابید :
    این روش خواب، گردن رو به حالت کج به سمت پشت قرار میده که این وضعیت می تونه به درد یا بی حسی در قسمت فوقانی انداما منجر شه. به شکلی بخوابین که هنگام خواب گردن به سمت عقب کج نشه.

    کمربند خود رو محکم می بندید :
    با اینکه کمر رو کوچیک تر نشون میده، اما سفت بستن کمربند ممکنه تاثیر سوء روی دستگاه گوارش بزاره. علایم اونم شامل طعم تلخ در دهن، سوزش یا درد سینه یا قسمت فوقانی شکم، سرفه های طولانی یا سختی در قورت دادنه. کارشناسان گوارش، بستن کمربند رو طوریکه خیلی راحت بتونین نفس بکشین پیشنهاد می کنن.

    شونِه رو به جلو خم می کنین :
    خم شدن به جلو به درد شونِه منجر می شه.حالت نادرست باعث بی تعادلی عضلات و فشار بیشتر می شه. پس حالت بدن خود رو کنترل کنین و هنگام ایستادن صاف وایسید.

    فاصله طولانی بدون توقف رانندگی می کنین :
    رانندگی در فاصله زیاد و بدون توقف، تاثیری مشابه روی هم قرار دادن پاها داره و به تجمع خون منجر می شه. تلاش کنین پس از طی مسافتی از خودرو پیاده شید و قدم بزنین. این کار در پروازهای طولانی هم باید انجام گیرد. در مسافتای طولانی، هر از گاه بلندشدن مثلا واسه به کار گیری دست شویی بهترین کاره.

    به محض این که از خواب بیدار میشین، بدن خود رو می کشید :
    کشیدن کمر دیسکای کمر رو به خطر میندازه و هنگام بیدار شدن باعث واردآمدن فشار بیشتری روی اونا می شه. کافیه با فعالیتای کوچیک مانند درست کردن چای یا قهوه، مسواک زدن و… به مدت ۱۰دقیقه بدن رو گرم کنین.

    رفتن به دست شویی رو به تاخیر میندازین :
    این کار خطر بروز عفونتای لوله ادراری رو بالا می بره. به گفته کارشناسان از اون جا که باکتریا به سرعت افزایش می شه، نگه داشتن ادرار ممکنه به عفونت منجر شه. پس به نیازای بدن اهمیت بدین.

    آدامس می جوید :
    دندون پزشکان می گن، مفصل فک واسه جویدن غذا و نه آدامس طراحی شده. مثل هر عضله ای که زیادتر از اندازه از اون کار کشیده شه، جویدن تکراری ممکنه در فک منتهی به درد و مشکل شه.

    هر روز کیفتون رو به یه شکل حمل می کنین :
    این عادت می تونه باعث بی تعادلی عضله و درد شونِه شه. خیلی از سندرومای درد بر اثر انجام دادن فعالیتای تکراری نامتقارن اتفاق می افته.

    منبع : khorasannews.com

    جمع آوری سلامت اکاایران

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *