10 کار کوچک برای کاهش وزن موثر | تغذیه سالم

    No Comments تندرستی - پزشکی

    :
    10 کاری که موقع جوش زدن نباید انجام بدین!

    :

    ماهنامه زیبایی سالم: اشتباهات زیادی در درمان جوش وجوددارد که می تونه منتهی به شدید شدن جوش و بدترشدن اون شه. شستشو تکراری و افراطی پوست باعث خشکی اون خواهدشد. شستشو دو تا سه بار در روز معمولا واسه رعایت بهداشت کافیه. با اینکه در نظر مبتلایان به جوش، این جوشا چیزی جز  غم و غصه و رنج نیس، اما راهکارهایی هست که بتونیم با این جوشای مزاحم کنار بیاییم.
    1- زیادتر از اندازه درگیر جوشا نشید
    همه افراد پاکیزگی و زیبایی رو دوست دارن، اما مسئله اون هستش که شستشو زیادتر از اندازه پوست و به کار گیری لوسیونای بهداشتی خیلی وقتا می تونه ضرر داشته باشه. شستشو پوست ممکنه باعث بدتر شدن جوش شه. درواقع این کار باعث آسیب به سد حفاظتی پوست شده و هم اینکه خارش و سوزش می شه. تلاش کنین با شویندهایی که ph اونا در حد متوسطیه پوست تون رو بشورید. جوش از کثیفی و آلوده بودن پوست نیس که شما بخواین با شستن اون رو از بین ببرین. افراد زیادی هستن که وقتی جوش میزنن، مرتب پوست شون رو می شویند و اسکراب میزنن، ولی باید بدونن که اگه جوش از آلودگی و کثیفی بود، پاها بیشتر از همه جا جوش و جوش داشت.

    2- اسکراب همیشگی پوست
    اسکراب کردن پوست یعنی لایه برداری فیزیکی، مثل به کار گیری لیف یا بقیه اسکرابای موجود در بازار که دانه های ریزی داره و سطح صورت رو لایه برداری می کنه. یکی از شایع ترین محرکای دچار شدن به جوش، استفاده تکراری از لایه بردارهاست مخصوصا لایه بردارهایی که در آرایشگاها استفاده کرده می شه و تنها جنبه زیبایی داره.
    کلا اسکراب وضعیت آکنه ها رو بدتر می کنه، چون اثر اونا روی لایه محافظ پوسته و این می تونه تحریکات پوستی رو زیاد کنه. به جای اون خیلی ملایم پوست تون رو با یه مایع شست و شودهنده غیرحساسیت زا و با PH متعادل بشورید تا التهابات هم کم بشه. البته حواس تون باشه که مایع شست و شودهنده رو خوب از روی پوست آبکشی کنین چون اگه مقدار کمی از اون روی پوست بمونه، احتمال داره پوست شما رو حسابی تحریک کنه.
    به شما پیشنهاد می کنیم به جای به کار گیری این روش، از ترکیبات درمان کننده جوش مانند پماد ویتامین A و بقیه لوسیونای درمانی جوش و البته رتینوییدهای موضعی استفاده کنین (البته با تجویز دکتر متخصص پوست) که دارای خواص لایه برداری هم هست.
    3- باورهای غلط رو کنار بذارین
    پیشرفت علم دیگه جایی واسه باورهای غلط درباره جوش باقی نگذاشته س. همونجوریکه گفته شده جوش هیچ ربطی به کثیفی نداره! برخلاف چیزی که مادرهای مهربون می گن، جوش هیچ ربطی به شستن صورت و کثیفی دستا نداره.
    یکی دیگه از باورهای غلط تاثیر تغذیه در پیدایش آکنه س، در حالی که هیچ مدرک قوی واسه رابطه غذاها با جوش وجود نداره، اما بازم تعداد بالایی از افراد میگن که شدت جوشای اونا بعد از خوردن غذایی خاص بیشتر می شه، اما حقیقت اون هستش که هیچ ارتباطی بین جوش و چیزی که شما می خورید، وجود نداره.

    4- مراجعه نکردن به دکتر
    اگه از همه آدمایی که تا حالا جوش رو تجربه کردن سوال کنین که اولین اقدام شما بعد از روبرو شدن با این جوشای غم انگیز چی بود، بیشتر اونا جواب میدن مراجعه به داروخونه و درخواست کمک! این اصلا بد نیس که در مرحله اول اجناس بهداشتی مورد تایید دکتر داروساز رو واسه خلاص شدن از جوش امتحان کنین. حتی اگه خوش شانس باشین به نتیجه هم می رسید اما اگه درمانای خودسرانه تون واسه بیشتر از 12 هفته بدون جواب موند؛ دیگه زمان اون رسیده که به دکتر متخصص پوست مراجعه کرده و بیشتر از این مریضی تون رو به بازی نگیرید.
    5- درست استفاده نکردن از نسخه دکتر
    بیماران باید حتما نسخه تجویزشده رو طبق دستور اون استفاده کنن. استفاده زیادتر از اندازه، کمک به نابود کردن بیشتر جوش نمی کنه و چه بسا به پوست آسیب میرسونه و قرمزی و خشکی بیشتری رو به دنبال خواهدداشت و حتی ممکنه دلیل ایجاد لکای تیره روی پوست شه. درست مصرف نکردن نسخه، درمان رو به تاخیر میندازه. خیلی از بیماران بعد از 2 هفته انگیزه خود رو از ادامه درمان از دست میدن، نباید یه شبه منتظر نتیجه بود.

    6- توقف یهویی درمان به دنبال بهبود جوش
    بهتره به آرومی به دنبال بهبود جوش، درمانا کم بشه. اگر یه محصول رو 2 بار در روز مصرف می کردین، باید اون رو به یه بار در روز بعد به یه روز در میان، بعد 2 بار در هفته کاهش داده و بعد درمان رو قطع کنین. بیشتر ممکنه پس از 4 تا 6 هفته دوباره دچار جوش شید که باید به همین اندازه درمان رو ادامه داده تا اون رو محو کنین. واسه جلوگیری از ایجاد جوش بعضی از افراد نیاز به ادامه دست کم یه درمان ضدآکنه به شکل دائم دارن و یه سری های دیگه به استفاده چندین بار در هفته.
    7- رهاکردن درمان در همون هفته های اول
    اول از همه باید بدونین که پوست، خیلی آهسته و آروم به درمانا جواب میده، حتی اگه فقط در عرض چند روز جوش زده باشین، بازم واسه درمون اونا نیاز به زمان زیادی دارین. معمولا واسه این که پوست به اینجور درمانایی جواب دهد، باید حدود 2 تا 6 هفته صبر کنین؛ یعنی دست کم باید یه ماه درمانا رو ادامه بدید و اگر هیچ نتیجه ای نگرفتید و هیچ گونه بهبودی ندیدید، می تونین درمان رو متوقف کنین چون احتمال داره اون درمان با شما موافق نباشه. البته یادتون باشه که در بعضی موارد در هفته های اول درمان، پوست تحریک می شه تا جایی که بعضی وقتا آزاردهنده هم می شه. اما شما نباید درمان رو قطع کنین؛ دقت کنین آکنه ها عفونت نیس، بلکه یه جور التهاب پوستیه که می تونه قبل از بهتر شدن یه مدت شدید شدن هم بشه.

    8- آرایش زیاد
    مردم دوستدارند وقتی در روزای اول بعد از درمان جوش به یافته های دلخواه خود می رسن، هر چقدر می تونن مواد آرایشی به پوست خود بمالند. انجام این کار می تونه به ضعیف کردن بیشتر پوست تون و هم اینکه صدمات بیشتر پوست منجر شه.
    9- به کار گیری اجناس جورواجور
    خیلی از افراد وقتی از یه محصول در چند روز اول نتیجه نمی گیرن، اجناس مختلفی رو امتحان می کنن و اگر عرض یه یا دور روز از اونا نتیجه نبینن، اونا رو رها کرده و محصول دیگری رو امتحان می کنن.
    بعضی وقتا بعضی از اجناس باعث تحریک پوست می شه. وقتی افراد واسه درمان جوش خود مبادرت به خوددرمانی می کنن، ممکنه باعث آسیب پوستی شه این حالت شامل بزرگ شدن ضایعات جوش، افزایش تمایل به برجاگذاشتن لک یا اسکار پس از بهبوده.

    10- فشار دادن جوشا
    دستکاری و فشار دادن جوشا باعث افزایش مدت زمان بهبود و افزایش احتمال اسکار می شه. دستکاری با وسایل آلوده باعث ورود باکتری به پوست و شدید شدن التهاب می شه. آدمایی که مرتب ضایعات جوش رو دستکاری می کنن، بیشتر چند بار در طول روز اون رو معاینه کرده و درصدد تخلیه ترشحات داخل اون هستن که در نتیجه عوارضی روی پوست خود به جا می ذارن.
    نکته
    نذارین این جوشای مزاحم بر زندگی روزمره شما غالب شه. شما خوب میدونید که این مشکل بسیار شایعه و واسه هر فردی پیش میاد. یادتون نره که دور و بری ها شمام این رو می دونن. پس تلاش کنین با بی اهمیت نشون دادن موضوع و اعتماد به نفس کامل، به زندگی روزمره خود ادامه بدید. شاید این طور زودتر هم بتونین روی این جوشای مزاحم رو کم کنین.

    منبع : برترینا

    منبع : 10 کاری که موقع جوش زدن نباید انجام بدین! -آکا10″” href=””http://tandorosti.akaup.com/health/bimari-behdasht/news2016710156562886.html”” rel=”noopener noreferrer”nofollow noopener”” target=””_blank””>

    جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

    10 کار کوچیک واسه کاهش وزن موثر

    10 کار کوچیک واسه کاهش وزن موثر 

    واسه کاهش وزن بعضی وقتا فقط کافیه تا عادات بد رفتاری رو کنار بذاریم تا به روال وزن عادی برگردیم. واسه کاهش وزن میشه از روشای زیر استفاده کرد. در این مقاله می خوایم نکاتی رو بگیم که با کمک اون می تونین روند کاهش وزن رو با سرعت بیشتری دنبال کنین.

    آسون ترین روش ها واسه افزایش سرعت کاهش وزن:

    اگه هدف شما کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی بیشتره، بهتره رژیمای غذایی سخت و دوی ماراتن رو کلا از یاد ببرین. تحقیقات انجام شده نشون میده که پیاده روی بهترین روش واسه به دست آوردن یافته های ماندگاره. مطالعه ای که در مجله Annals of Behavioral Medicine منتشر شده

    نشون میده شرکت کنندگانی که تغییرات کوچیک اما دائمی در انتخاب غذایی خود و بقیه فعالیتای فیزیکی انجام دادن بیشتر از بقیه افراد وزن کم می کنن. وقتی که تو یه زمان واحد روی تغییرات کوچیک تمرکز می کنین می تونین عادتای سالمی رو در زندگی خود بسازین. در ادامه ۱۵ تغییر کوچیکی رو میگیم که به شما کمک می کنه وزن خود رو با سرعت بیشتری کم کنین.

    یه خودکار وردارین:

    اینکه بخواین بدون فکر کردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک رو بخورین چیزی جز اضافه وزن دارین. یه قلم و کاغذ وردارین و هر چیزی که می خورید رو یادداشت کنین. تلاش کنین اندازه وعده های غذایی که مصرف می کنین رو کنترل کنین. در اینجور شرایطی متوجه میشین که چقدر سریع وزن کم کردین.

    نوشتن گزارش مواد غذایی به شما کمک می کنه کالریای اضافی رو به دو روش تحتِ کنترل خود داشته باشین: ترکیبی از بررسیای جور واجور رو دارین و آگاهی دارین که به شما نشون میده چی مصرف کردین. در مطالعه ای که تازگیا انجام شده آدمایی که مصرف مواد غذایی خود رو نوشته بودن

    تلاش کنین به تبلیغات تلویزیونی توجهی نداشته باشین:

    فرض کنین در حال تماشای فیلم تلویزیونی مورد علاقه خود هستین. این وسط تبلیغات تلویزیونی شروع می شه و در اون تنقلات مختلفی به نمایش در میاد. در اینجور شرایطی هوس می کنین به بیرون از منزل برید و یکی از این تنقلات رو بخرین. بخاطر این تلاش کنین تبلیغات تلویزیونی رو نگاه نکنین. هم اینکه وقتی که به مدت طولانی می شینین

    امکان اضافه وزن بیشتر می شه. حتی استراحت دو دقیقه ای در میان تماشای فیلم تلویزیونی می تونه به کاهش وزن شما کمک کنه. وقتی که تبلیغات تلویزیونی پخش می شه از جای خود بلند شین و کمی پیاده روی کنین. این کار می تونه ۲۷۰ کالری اضافی رو در روز بسوزونه.

    مصرف غذاهای پر چرب رو محدود کنین:

    غذاهای پرچرب و پرکالری که مورد علاقه شماس رو برچسب بزنین و تلاش کنین مصرف اونو محدود کنین. اگه شش روز در هفته از این غذاها استفاده می کنین تلاش کنین مصرف اونو به پنج بار در هفته کم کنین. هر هفته یه وعده از اونو کم کنین تا به یه یا دو بار در هفته برسین.هر بار که اینکار رو انجام می دید غذاهای سالمی مثل هویج،بروکلی تفت داده شده ، پرتغال و بقیه سبزیجات و میوه ها رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین.

    تو یه خبرنامه الکترونیکی عضو شید:

    یکی از تحقیقات انجام شده نشون میده آدمایی که به صورت هفتگی ایمیلی رو در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام دریافت می کنن کم کم سطح فعالیت ورزشی خود رو زیاد می کنن و تلاش می کنن از غذاهای سالمی مثل سبزیجات و میوه ها استفاده کنن.

    به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنین:

    براساس تحقیقات انجام شده، افزایش سطح فعالیتای روزانه با کمی پیاده روی می تونه به کاهش وزن سریع تر منجر شه.باید هدف شما افزایش کم کم مدت زمان پیاده روی به نیم ساعت در روز باشه. در اینجور شرایطی می تونین روزانه ۱۲۰ کالری اضافی رو بسوزونین.

    آموزشای قدرتی کوچیکی رو به برنامه خود اضافه کنین:

    تمرینات وزن بدن مثل اسکوات و شنا می تونه آسونترین روش واسه ایجاد عضلات باشه.همین امر به شما کمک می کنه با سرعت بیشتری وزن کم کنین. تحقیقات انجام شده نشون میده این کار به اندازه رفتن به باشگاه به درد بخور هستش. عضلات شما فرق بین تمریناتی که در برابر مقاومت خود بدن انجام می شه و مقاومتی

    در برابر لوازم ورزشی هست رو متوجه نمیشه. قانونی که در مورد این تمرینات هست اینه که هر تمرین ورزشی باید بتونه عضلات شما رو در عرض ۶۰ الی ۹۰ ثانیه خسته کنه. واسه اینکه بتونین کالری بیشتری بسوزونین، بهتره یه لوله مقاوم به حرکات خود اضافه کنین.

    از پله ها بالا برید:

    نمی دونین بین بالا رفتن یا دوچرخه سواری کدوم یکی رو انتخاب کنین؟ بهتره روزانه دو الی سه دقیقه از پله ها بالا برید. اینکار می تونه هرساله یه الی دو پوند از وزن شما رو کم کنه. اینکار فقط واسه کاهش وزن به درد بخور نیس، مردانی که بیشتر از ۷۰ پله رو در عرض هفته بالا می رن ۱۸ درصد اندازه مرگ و میر کمتری نسبت به بقیه افراد دارن.

    یه قدم سنج به همراه خود داشته باشین:

    همونطور که منزل رو بدون داشتن تفلن همراه ترک نمی کنین باید قدم سنج رو هم همیشه به همراه خود داشته باشین. تحقیقات انجام شده نشون میده آدمایی که از قدم سنج استفاده می کنن حدود ۲۰۰۰ قدم بیشتری در روز طی می کنن. در طول سال همین مقدار باعث می شه ۱۰ پوند بیشتر وزن کم کنین.

    تلاش کنین بیشتر در منزل غذا بخورین یا از غذاهای خونگی استفاده کنین:

      وقتی که از رستوران غذا می خرید باید بدونین که کالری بیشتری وارد بدن می کنین. مثلا یه مرغ سوخاری بیشتر از ۶۱۰ کالری وارد بدن می کنه و بیشتر از ۴۰ درصد اون از چربیه. شما می تونین وعده های غذایی خود رو با مواد سالم تر در منزل جفت و جور کنین. همین کار باعث می شه بیشتر از ۴۰۰ کالری کمتر استفاده کنین

    و وزن بیشتری کم کنین. وقتی که خودتون غذا می پزید و اونو میل می کنین نه فقط روی کیفت و انداز وعده غذایی کنترل دارین بلکه مقدار قند، نمک و چربی رو کاهش می دید. این موضوع در غذاهای رستورانی اصلا رعایت نمی شه.

    از قانون یه کیلومتر پیروی کنین:

    آمریکاییا از خودروهای خود واسه بیشتر سفرهایشان استفاده می کنن. این در حالیه که یه ساعت رانندگی بیشتر، با افزایش ۶ درصدی در چاقی ربط داره. به جای اینکار بهتره از قانونی پیروی کنین که معرفی می کنیم. اگه محل کار شما تنها یه کیلومتر از شما فاصله داره بهتره به جای خودرو پیاده روی کنین.

    .

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *