10 کار کوچک برای کاهش وزن موثر | رژیم غذایی

    No Comments تندرستی - پزشکی

    10 کار کوچیک واسه کاهش وزن موثر

    10 کار کوچیک واسه کاهش وزن موثر 

    واسه کاهش وزن بعضی وقتا فقط کافیه تا عادات بد رفتاری رو کنار بذاریم تا به روال وزن عادی برگردیم. واسه کاهش وزن میشه از روشای زیر استفاده کرد. در این مقاله می خوایم نکاتی رو بگیم که با کمک اون می تونین روند کاهش وزن رو با سرعت بیشتری دنبال کنین.

    آسون ترین روش ها واسه افزایش سرعت کاهش وزن:

    اگه هدف شما کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی بیشتره، بهتره رژیمای غذایی سخت و دوی ماراتن رو کلا از یاد ببرین. تحقیقات انجام شده نشون میده که پیاده روی بهترین روش واسه به دست آوردن یافته های ماندگاره. مطالعه ای که در مجله Annals of Behavioral Medicine منتشر شده

    نشون میده شرکت کنندگانی که تغییرات کوچیک اما دائمی در انتخاب غذایی خود و بقیه فعالیتای فیزیکی انجام دادن بیشتر از بقیه افراد وزن کم می کنن. وقتی که تو یه زمان واحد روی تغییرات کوچیک تمرکز می کنین می تونین عادتای سالمی رو در زندگی خود بسازین. در ادامه ۱۵ تغییر کوچیکی رو میگیم که به شما کمک می کنه وزن خود رو با سرعت بیشتری کم کنین.

    یه خودکار وردارین:

    اینکه بخواین بدون فکر کردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک رو بخورین چیزی جز اضافه وزن دارین. یه قلم و کاغذ وردارین و هر چیزی که می خورید رو یادداشت کنین. تلاش کنین اندازه وعده های غذایی که مصرف می کنین رو کنترل کنین. در اینجور شرایطی متوجه میشین که چقدر سریع وزن کم کردین.

    نوشتن گزارش مواد غذایی به شما کمک می کنه کالریای اضافی رو به دو روش تحتِ کنترل خود داشته باشین: ترکیبی از بررسیای جور واجور رو دارین و آگاهی دارین که به شما نشون میده چی مصرف کردین. در مطالعه ای که تازگیا انجام شده آدمایی که مصرف مواد غذایی خود رو نوشته بودن

    تلاش کنین به تبلیغات تلویزیونی توجهی نداشته باشین:

    فرض کنین در حال تماشای فیلم تلویزیونی مورد علاقه خود هستین. این وسط تبلیغات تلویزیونی شروع می شه و در اون تنقلات مختلفی به نمایش در میاد. در اینجور شرایطی هوس می کنین به بیرون از منزل برید و یکی از این تنقلات رو بخرین. بخاطر این تلاش کنین تبلیغات تلویزیونی رو نگاه نکنین. هم اینکه وقتی که به مدت طولانی می شینین

    امکان اضافه وزن بیشتر می شه. حتی استراحت دو دقیقه ای در میان تماشای فیلم تلویزیونی می تونه به کاهش وزن شما کمک کنه. وقتی که تبلیغات تلویزیونی پخش می شه از جای خود بلند شین و کمی پیاده روی کنین. این کار می تونه ۲۷۰ کالری اضافی رو در روز بسوزونه.

    مصرف غذاهای پر چرب رو محدود کنین:

    غذاهای پرچرب و پرکالری که مورد علاقه شماس رو برچسب بزنین و تلاش کنین مصرف اونو محدود کنین. اگه شش روز در هفته از این غذاها استفاده می کنین تلاش کنین مصرف اونو به پنج بار در هفته کم کنین. هر هفته یه وعده از اونو کم کنین تا به یه یا دو بار در هفته برسین.هر بار که اینکار رو انجام می دید غذاهای سالمی مثل هویج،بروکلی تفت داده شده ، پرتغال و بقیه سبزیجات و میوه ها رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین.

    تو یه خبرنامه الکترونیکی عضو شید:

    یکی از تحقیقات انجام شده نشون میده آدمایی که به صورت هفتگی ایمیلی رو در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام دریافت می کنن کم کم سطح فعالیت ورزشی خود رو زیاد می کنن و تلاش می کنن از غذاهای سالمی مثل سبزیجات و میوه ها استفاده کنن.

    به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنین:

    براساس تحقیقات انجام شده، افزایش سطح فعالیتای روزانه با کمی پیاده روی می تونه به کاهش وزن سریع تر منجر شه.باید هدف شما افزایش کم کم مدت زمان پیاده روی به نیم ساعت در روز باشه. در اینجور شرایطی می تونین روزانه ۱۲۰ کالری اضافی رو بسوزونین.

    آموزشای قدرتی کوچیکی رو به برنامه خود اضافه کنین:

    تمرینات وزن بدن مثل اسکوات و شنا می تونه آسونترین روش واسه ایجاد عضلات باشه.همین امر به شما کمک می کنه با سرعت بیشتری وزن کم کنین. تحقیقات انجام شده نشون میده این کار به اندازه رفتن به باشگاه به درد بخور هستش. عضلات شما فرق بین تمریناتی که در برابر مقاومت خود بدن انجام می شه و مقاومتی

    در برابر لوازم ورزشی هست رو متوجه نمیشه. قانونی که در مورد این تمرینات هست اینه که هر تمرین ورزشی باید بتونه عضلات شما رو در عرض ۶۰ الی ۹۰ ثانیه خسته کنه. واسه اینکه بتونین کالری بیشتری بسوزونین، بهتره یه لوله مقاوم به حرکات خود اضافه کنین.

    از پله ها بالا برید:

    نمی دونین بین بالا رفتن یا دوچرخه سواری کدوم یکی رو انتخاب کنین؟ بهتره روزانه دو الی سه دقیقه از پله ها بالا برید. اینکار می تونه هرساله یه الی دو پوند از وزن شما رو کم کنه. اینکار فقط واسه کاهش وزن به درد بخور نیس، مردانی که بیشتر از ۷۰ پله رو در عرض هفته بالا می رن ۱۸ درصد اندازه مرگ و میر کمتری نسبت به بقیه افراد دارن.

    یه قدم سنج به همراه خود داشته باشین:

    همونطور که منزل رو بدون داشتن تفلن همراه ترک نمی کنین باید قدم سنج رو هم همیشه به همراه خود داشته باشین. تحقیقات انجام شده نشون میده آدمایی که از قدم سنج استفاده می کنن حدود ۲۰۰۰ قدم بیشتری در روز طی می کنن. در طول سال همین مقدار باعث می شه ۱۰ پوند بیشتر وزن کم کنین.

    تلاش کنین بیشتر در منزل غذا بخورین یا از غذاهای خونگی استفاده کنین:

      وقتی که از رستوران غذا می خرید باید بدونین که کالری بیشتری وارد بدن می کنین. مثلا یه مرغ سوخاری بیشتر از ۶۱۰ کالری وارد بدن می کنه و بیشتر از ۴۰ درصد اون از چربیه. شما می تونین وعده های غذایی خود رو با مواد سالم تر در منزل جفت و جور کنین. همین کار باعث می شه بیشتر از ۴۰۰ کالری کمتر استفاده کنین

    و وزن بیشتری کم کنین. وقتی که خودتون غذا می پزید و اونو میل می کنین نه فقط روی کیفت و انداز وعده غذایی کنترل دارین بلکه مقدار قند، نمک و چربی رو کاهش می دید. این موضوع در غذاهای رستورانی اصلا رعایت نمی شه.

    از قانون یه کیلومتر پیروی کنین:

    آمریکاییا از خودروهای خود واسه بیشتر سفرهایشان استفاده می کنن. این در حالیه که یه ساعت رانندگی بیشتر، با افزایش ۶ درصدی در چاقی ربط داره. به جای اینکار بهتره از قانونی پیروی کنین که معرفی می کنیم. اگه محل کار شما تنها یه کیلومتر از شما فاصله داره بهتره به جای خودرو پیاده روی کنین.

    .

    منبع :gahar.ir

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *