10+1 ترفند برای کالری‌زدایی از هر وعده‌ی غذایی | چاقی

    No Comments تندرستی - پزشکی

    10+1 ترفند واسه کالری زدایی از هر وعده غذایی

    تغییرات کوچیک، فرق بزرگ

    در این مطلب چند ترفند واسه کاهش کالری های دریافتی در هر وعده غذایی رو عنوان می کنیم که کمک زیادی به خوش اندامی شما می کنه. لطفاً با ما همراه باشین.

    همیشه تو ذهن آدمایی که میخوان لاغر شن یه سۆال بزرگ هست؟ اینکه چیجوری می شه بدون دنبال کردن رژیمای سخت لاغر شد! بعضیا اول با همین رژیمای سخت شروع می کنن اما خیلی زود کم می یارن و از ادامه راه منصرف می شن. اما ما به شما می بگیم با ایجاد تغییرات جزیی در عادتای غذایی تون می تونین نتیجه خوبی بگیرین و خیلی راحت چند کیلو کم کنین. در این مطلب چند ترفند واسه کاهش کالریای دریافتی در هر وعده غذایی رو عنوان می کنیم که کمک زیادی به خوش اندامی شما می کنه. لطفاً با ما همراه باشین.

     

    همین امروز شروع کنین

    خیلیا همیشه در حال عزمشونو جزم کردن هستن. یعنی اینکه میگن از فردا رژیم رو شروع می کنم. اما این فردا هیچ وقت از راه نمی رسه. یا اینکه همیشه میگن از این به بعد هله هوله و شیرینی جات نمی خرم. اما بازم سر حرفشون نمی مانند. امروز و فردا کردن رو کنار بذارین. از همین امروز که خرید می رید حرفه ای تر برخورد کنین. از خریدن بیسکویت و هله هوله ها دوری کنین. اگه نمی تونین دست کم بسته بندیای کوچیک تر رو انتخاب کنین. اگه داخل گنجه ها و کابینت هاتون مثل این مواد غذایی چاق کننده وجود نداشته باشه اندازه کالریای دریافتی تون کلی پایین میاد. پس از همین امروز خوردن هله هوله یا همون رژیم خراب کنا رو تا جایی که می تونین کم کنین. اگه می تونین واسه یه مدت دور و برشان نرید.

    هم کمتر می شه. اولین قدم اینه که یخچال رو پاک سازی کنین

    هر روز چند قاشق کمتر

    اگه می خواین اندازه کالریای دریافتی تون رو کم کنین و لاغرتر شید باید حجم غذایی که می خورید رو کم کنین. بشقابای کوچیک تری انتخاب کنین. یا اینکه هر روز یک تا دو قاشق از غذایی که همیشه می خورید کم کنین. اگه رستوران می رید غذاتون رو شریکی بخورین یا اینکه ظرف یه بار مصرف بخواین و نصف غذاتون رو به خونه ببرین.

    آب بخورین

    واسه کالری زدایی از وعده های غذایی نوشیدن آب خیلی اثر داره. در هر وعده غذایی به جای نوشیدنیای دیگه آب نوش جون کنین. اگه خوردن آب خالی براتون باحال نیس لیموترش به اون اضافه کنین. اصلاً می تونین قبل از شروع غذا یه لیوان آب بخورین. بعضی وقتا تشخیص اینکه گرسنه اید یا تشنه سخت می شه. در واقع خیلیا نمی دونن تشنه شونه یا گرسنه. به خاطر همین به سمت خوردن می رن نه نوشیدن آب.

     

    میوه و سبزیجات در الویت

    در هر وعده غذایی سبزیجات و میوه بخورین. می تونین تو یه وعده به جای غذاهای سرخ کردنی یا برنج یه بشقاب سبزیجات بخورین. عاشق طعم شیرین دسر بعد از غذا هستین و نمی تونین از اون دل بکنین؟ به جای دسرهای شیرین و چرب یه واحد میوه بخورین. البته بعد از غذا کمی فاصله بدین و بعد میوه تون رو بخورین. سرکار که می رید به جای خرید هله هوله و نوشیدنیای پرکالری یه واحد میوه به عنوان میان وعده بخورین.

     

    فیبرها رو دریابید

    فیبرها باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا می شن، کلسترول خون رو کاهش میدن و با یبوست مقابله می کنن. این سه دلیل واسه اینکه در هر وعده غذایی فیبر بیشتری بخورین کافیه. واسه دریافت فیبر بیشتر نونای جفت و جور شده از آرد کامل (سبوس دار) پاستاهای جفت و جور شده از آرد کامل و برنج قهوه ای رو دریابید. میوه ها هم پر از فیبر هستن.

     

    در هر وعده غذایی پروتئین بخورین

    پروتئینا انرژی زا هستن و مدت زمان طولانی شما رو سیر نگه می دارن. وقتی که پروتئین میل می کنین دیگه لازم نیس مثلاً یه ساعت بعد دنبال چیزی واسه خوردن باشین. پیشنهاد می کنیم گوشتای کم چرب مانند مرغ و ماهی رو دریابید.

    نوشیدنیای گازدار ممنوع

    یه «نه» قاطع به نوشیدنیای گازدار بگید. نوشابه خوردن یعنی دریافت کالری مفت. نوشیدنیای گازدار پر از قند هستن و ارزش غذایی پایینی دارن.

    گول نوشابه های مثلاً رژیمی رو هم نخورین. به جای مثل این نوشیدنیا آب رو دریابید. می تونین چای کم رنگ بریزین و بذارین خنک شه. چای سرد هم تا حدودی همون طعم نوشابه رو میده. امتحان کنین.

     

    سسا رو بی خیال شید

    عاشق سس سفید یا کچاپ و چیزای دیگه ای به جز اینا هستین؟ بهتره کمی احتیاط کنین. بیشتر این سسا پر از چربی هستن. در واقع سس مایونز، کچاپ و خردل جزو سسایی هستن که باید با احتیاط مصرف شن. پیشنهاد می کنیم که مایونز رو بی خیال شید. سس کچاپ رو هم در منزل جفت و جور کنین. سالادهایتان رو با لیموترش، سرکه و روغن زیتون بخورین.

    پروتئینا انرژی زا هستن و مدت زمان طولانی شما رو سیر نگه می دارن. وقتی

    که پروتئین میل می کنین دیگه لازم نیس مثلاً یه ساعت بعد دنبال چیزی واسه

    خوردن باشین. پیشنهاد می کنیم گوشتای کم چرب مانند مرغ و ماهی رو دریابید

    اندازه نمک مصرفی رو کم کنین

    نمک زیادی به غذاتون می زنید؟ دست نگهدارین. واسه کالری زدایی از غذاها اولین قدم کم کردن اندازه نمکه. نمک باعث احتباس آب می شه. یعنی اینکه آب بین بافتای بدن حبس شده و پف می کنین. به جای اینکه نمکدان رو داخل غذاتون خالی کنین از اودیه ها و چاشنیا واسه خوش طعم کردن غذاهایتان استفاده کنین. فلفل رو دریابید که متابولیسم بدنتون رو هم بالا می بره. اگه رستوران غذا می خورید اصلاً به غذاتون نمک اضافه نکنین چون آقای سرآشپز قبلاً این کار رو کردن. در واقع آقایون آشپز در اضافه کردن روغن و نمک کوتاهی نمی کنن.

    عجله بی عجله

    هر چی گرسنه تر سر سفره حاضر شید تندتر می خورین. البته بگذریم که بعضیا عادت دارن خیلی تند غذا بخورند. واسه اینکه غذاتون رو مثلاً در عرض 5 دقیقه تموم نکنین بهتره قبل از شروع غذای اصلی میان وعده سبکی بخورین. یه عدد سیب یا هویج انتخابای خوبی هستن. غذاتون رو با حوصله جستجو کنین. سرپا یا مقابل تلویزیون غذا نخورین. چون در این صورت هم تندتر می خورین و هم بیشتر.

     

    یخچالتان رو پاک سازی کنین

    هم کمتر می شه. اولین قدم اینه که یخچال رو پاک سازی کنین. دور مواد غذایی چرب رو خط قرمز بکشین. سبزیجات رو در ظروف شفاف یا کیسه های پلاستیکی دم دست بذارین. از خرید غذاهای آماده دوری کنین. مثل این غذاهای آماده پر از سدیم (نمک) هستن. وقتی که مواد غذایی تازه و خوب دم دستتون باشه علاقه بیشتری به آشپزی و جفت و جور غذاهای سالم تر دارین.

     

    فاطمه مهدی پور


    منبع : tebyan.net

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *