10 گام موثر برای تغییر سبک زندگی

    No Comments تندرستی - پزشکی

    : به دنبال تغییر در زندگی خود هستین؟ عادتایی رو وارد سبک زندگی تون کنین که زندگی شما رو بهتر از قبل می کنه.

    به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ انجام یه بازبینی اساسی در زندگی، آسونترین راه واسه تندرستی نیس. درست مثل باشگاه رفتن با تموم قوا بعد از یه معطلی طولانی؛ داشتن اهداف بسیار بزرگ، شما رو از توان میندازه. با این حال اگه می تونین با چند عادت ساده و سالم زندگی کنین، می تونین ایجاد یه عادت واسه زندگی بهتر رو شروع کنین. دراینجا چند عادت مورد علاقه ام رو میارم، اونایی رو که به دردتون می خوره بکار ببرین و قهرمون زندگی سالم و ساده شید.

    1. تحرکای روزانه تون رو بیشتر کنین.

    فعال موندن همیشه واسه من در اول لیست بوده، معنیش این نیس که چاره ای ندارین هرروز دو ساعت در باشگاه بمونین. درعوض، یه قدم تعداد جفت و جور کنین و روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده روی کنین. تحقیق نشون میده، این اندازه پیاده روی به کاهش فشارخون کمک می کنه. تحقیقی دیگه هم نشون داده اشخاصی که بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قدم در روز پیاده روی می کنن، بهره بالایی از سلامتی می برن. یه قدم تعداد به شما انگیزه داده و می تونین به روشنی بفهمین که واقعا چقدر جنب و جوش دارین.

    1. آب بخورین.

    با نوشیدن آب فراوون، احساس بهتر، ظاهر ب هتر و کارکرد جسمی بهتری دارین. هدف تون رو روی نصف وزن بدن تون بذارین. The Institute of Medicine پیشنهاد می کنه، زنان روزانه ۲.۲ لیتر آب بنوشن. این یه مقدار ثابت واسه هر زنیه، اما شما از وزن خودتون واسه تخمین بهتر و ساده تر مقدار آب مورد نیازتون استفاده کنین.

    1. بیشتر لبخند بزنین.

    لبخند، واگیر داره؛ و به کاهش استرس هم کمک می کنه، به بقیه آرامش میده و اندروفین در مغزتون آزاد می کنه.

    1. رژیم نگیرید.

    افراد سالم می دونن که رژیم کوتاه مدت واسه کاهش وزن واقعا هم نتایجش کوتاه مدته! و اما نکاتی واسه کاهش وزن که رژیم نیستن:

    شبا خوراکیای پرنشاسته و انرژی زا نخورین.( به چه دلیل باید وقتی که می خواین بخوابین اینا رو بخورین؟!)

    ظرف غذای تون رو کوچیک تر کنین؛ تحقیقات نشون داده باعث می شه کمتر بخورین.

    قبل از این که واسه غذاخوردن بیرون برید، یه سیب یا مقدرای بادام بخورین، تا اشتهای تون کنترل شه(فیبر و پروتئین باعث احساس سیری می شن).

    اگه دربشقاب غذای هروعده تون، سبزیجات و پروتئین کم چرب هم باشه، بسیار عالیست!

    1. خواب رو در اولویت بذارین.

    The National Sleep Foundation میگه، بزرگسالان باید ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت دارا باشن تا به ریکاوری بدن شون کمک کنن. کمبود خواب، امکان این بازیابی رو به بدن شما نمی ده. خواب رو در الویت قرار داده و ساعت خواب و بیداری منظمی داشته باشین. راستی، واسه خوابیدن مشکل دارین؟ هرچه فعال تر باشین، بدن تون بیشتر خواهان خواب هستش.

    1. غذا رو از قبل آماده کنین.

    با غذای سالمی که از قبل جفت و جور کردین، چیجوری امکان داره عقب بیفتید؟ شب قبل از شروع هفته، وقت بذارین و هر سبزیجاتی که واسه سالاد نیاز دارین،آماده و خُرد کنین و برنامه هفتگی واسه وعده های غذایی تون داشته باشین.

    1. غذاهای سبز بیشتر بخورین.

    کلم و اسفناج، روشن و معروفند! این دو، نیروگاه مواد مغذی هستن و شما باید این تا جایی که می تونین از این سبزیای پهن برگ در وعده های تون استفاده کنین. جزو اونایی نباشین که ادعا می کنن هیچوقت سبزی نمی خورن.

    1. ناهارتان رو بسته بندی کنین.

    حتی اگه بخشی از کارتون، ملاقات با مشتریان واسه ناهار یا شامه، معنیش این نیس که شمام چاره ای ندارین غذای بیرون رو بخورین. چیزایی رو که می خورید کنترل کنین تا سلامتی تون تحتِ کنترل شما باشه.

    1. با آدمای نوین رابطه برقرار کنین.

    ملاقات یا افراد نوین، سخت و تا اندازه ای ترسناکه، اما واسه شما فوق العاده س! گسترش دایره اجتماعی، زندگی جدیدی رو به شما ارائه میده. عضو باشگاه شید، درکلاسای جور واجور ثبت نام کنین و ازاین راه دوستان نوین پیدا کنین.

    1. حیوونی رو نجات بدین.

    یه حیوان باوفا واقعا می تونه زندگی شما رو پرنشاط کنه، از افسردگی پیشگیری کنه، مجبورتون کنه عادات سالم و محکم پیدا کنین(چاره ای ندارین سگ تون رو واسه پیاده روی بیرون ببرین) و لبخند رو برلبان تون می آورد!

    هرکارساده ای که امروز انجام می دید، به خاطر خودتون انجامش بدین؛ و تلاش کنین پیگیرش باشین.

    .

    منبع : alamto.com

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *