فروش آپارتمان- ویژگی های یک محیط مسکونی ایده آل- خرید و فروش مسکن – تحلیل اوضاع مسکن

 

 

۲-۱-۵-۸-ضوابط و مقررات شهرسازی

تعاریف

-۱ تراکم ساختمانی : نسبت درصد مساحت کل زیر بنای مسکونی یا تجاری و غیره و یا جمع آن به مساحت کل زمین تراکم ساختمانی نامیده می­ شود.

-تراکم جمعیتی : عبارت است از نسبت جمعیت به مساحت مربوط به یک منطقه.

-تراکم ناخالص جمعیتی : عبارت است از نسبت جمعیت یک منطقه به مساحت کل کاربری­های آن منطقه

-تراکم خالص : عبارت است از جمعیت یک منطقه به مساحت کل کاربری­های مسکونی آن منطقه

-تراکم خالص مسکونی : عبارت است از نسبت تعداد جمعیت ساکن به مساحت اراضی با کاربری مسکونی بر حسب نفر در هکتار.

-۲ انواع تراکم خالص مسکونی: تراکم­های کم ، متوسط ، زیاد و ویژه

-تراکم کم معادل ۱۵۰ نفر در هکتار

-تراکم متوسط معادل ۲۵۰ نفر در هکتار

-تراکم زیاد معادل ۳۰۰ نفر در هکتار

-تراکم ویژه (ناهارخوران ( معادل ۲۰۰ نفر در هکتار

-۳ سطح احداث بنا یا سطح اشغال: قسمتی از زمین که در طبقه همکف برای احداث ساختمان اختصاص می­یابد.

خرید آپارتمان در پرند

-۴ ارتفاع ساختمان : فاصله نقطه صفر – صفر تا ارتفاع روی دست انداز پشت بام ارتفاع ساختمان نامیده می­ شود که حداکثر مجاز آن در هر مورد تعیین می­ شود.

-۵ سطح زیربنا : جمع متراژ طبقات و زیرزمین و پارکینگ با احتساب دیوارها و راه­پله­ها

-سطح زیربنای مسکونی: جمع متراژ طبقات مسکونی با احتساب دیوارها و هر فضای باز کمتر از ۱۲ متر مربع سطح زیر بنای مسکونی نامیده می­ شود.

-سطح زیربنای غیر مسکونی: جمع متراژ طبقات غیر مسکونی مانند زیرزمین، پارکینگ با احتساب دیوارها و راه­پله­ ها، زیربنای غیر مسکونی نامیده می­ شود.

قیمت مسکن مهر پردیس

-۶ فضای باز: آن قسمت از قطعه زمین که در آن بنا احداث نمی­ شود فضای باز خوانده می­ شود.

-۷ حیاط خلوت: هر فضای بازی که در داخل ساختمان و یا بین ساختمان و دیوار همسایه قرار داشته باشد و مساحت آن بیش از ۱۲ متر مربع باشد حیاط خلوت نامیده می­ شود. این مساحت جزو زیر بنا محسوب نمی­گردد و اتاق­های اصلی می­توانند از آن نور بگیرند. در صورتی که دو واحد از یک حیاط خلوت نور می­ گیرند حداقل فاصله دو ‌پنجره رو به رو باید ۴ متر باشد.

مطلب دیگر :
سفارش کتاب خارجی از آمازون با تخفیف ویژه

-۸ زیرزمین: هر طبقه که حداکثر ارتفاع روی سقف آن از کف متوسط پیاده رو مجاور ساختمان۲/۱ متر باشد زیرزمین نامیده می­ شود. حداکثر ارتفاع زیرزمین از روی کف سازی روی سقف  ۴/۲ متر ‌می‌باشد.

۹- نورگیر: فضایی است با حداکثر سطح ۴ مترمربع در کلیه طبقات و محصور از هر چهار طرف که فقط بخش­های سرویس از آن نور می­ گیرند. فضای با حداقل ۶ متر که آشپزخانه از آن نور ‌می‌گیرد در صورتی که دو واحد از یک نورگیر استفاده ‌می‌کنند حداقل فاصله دو ‌پنجره  ۴متر باشد مساحت نورگیر جزو زیربنا حساب نمی­ شود.

-۱۰ ساختمان: هر بنای سر پوشیده که برای مسکن و یا انواع فعالیت های انسان و یا نگهداری حیوان، کالا، ماشین آلات و غیره در نظر گرفته شده باشد، یک ساختمان محسوب می­ شود.

-۱۱ واحد مسکونی: یک یا چند اتاق با ابعاد متفاوت و یا مساوی که به یکدیگر ارتباط داشته و واجد حداقل امکاناتی از قبیل آشپزخانه و غیره باشد و به وسیله دیوار یا معابر محدود شده باشد.

-۱۲ فضای حفاظت شده: محدوده­ای که به علت حمایت از محیط زیست شهری در اطراف یا داخل شهر تعیین شده و در تملک شهرداری است و مجوز آن به مالک زمین داده خواهد شد. ساخت و ساز در این محدوده ممنوع ‌می‌باشد.

-۱۳ بالکن یا ایوان: فضای باز جلوی

خرید آپارتمان در رودهن