تسریع پذیرش – آنچه را که شناسه ها به اکوسیستم بلوک چین اضافه کردند

آینده کریپتو قابل حمل است. این با هر پل زنجیره ای جدید و راه اندازی لایه 2 واضح تر می شود. با این حال، برای اینکه کریپتو واقعاً به یک اکوسیستم بدون دیوار تبدیل شود، یک کلید کلیدی شناسه های غیرمتمرکز (DID) است.

DIDها شناسه‌هایی هستند که هویت دیجیتالی قابل تشخیص افراد، سازمان‌ها، دستگاه‌ها یا هر نهاد دیگری را می‌کنند. همه به روشی بدون مجوز.

این شناسه‌های مستقل می‌توانند با شناسایی هویت بدون نیاز به دسترسی به داده‌های اساسی، از تقلب جلوگیری کنند. با گسترش قابلیت همکاری بدون قربانی کردن امنیت، این شناسه های کنترل شده توسط کاربر قفل انواع نوآوری ها را باز می کنند. در هر دو مورد استفاده سازمانی و مصرف کننده.

 

به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام خود، بر ایجاد یک استاندارد مشترک انجام شده ام. این می تواند در ساخت هویت اشیا برای بلوک چین استفاده شود.

آنجایی که جامعه ما مشخص از استانداردها را ایجاد می کند، پتانسیل کامل قابلیت همکاری بلوک چین را در بین افراد، پلتفرم ها و دستگاه ها آزاد می کند.

در اینجا آمده است که چگونه DID ها پذیرش بلوک چین را در شرکت تسریع می کنند.

پرایمر سریع روی DID

هنگام آنلاین، نمایش هویت دیجیتال به فرد یک شخص، یک سازمان، یک دستگاه اینترنتی اشیا یا یک عامل مستقل دیگر است.

برای عملکرد بدون مجوز، هویت دیجیتال به شناسه های دیجیتال غیرمتمرکز (DID) نیاز دارد. اینها رشته ها (یا توکن های) منحصر به فرد هستند که یک موجود را بدون نیاز به یک رجیستری شناسایی می کنند.

طراحی شده توسط گروه کاری شناسه غیرمتمرکز W3C، این DIDها شناسه های دیجیتالی قابل شناسایی و مستقل هستند.

DID ها چهار ویژگی دارند که قابلیت همکاری را شکل می دهند:

  1. بازگرداندن مالکیت هویت دیجیتال و داده های مرتبط با آن به موضوع عمومی از طریق رمزنگاری کلید. تغییری در مالکیت هویت نشان دهنده یک تغییر پارادایم در روشی است که مردم زندگی دیجیتال خود را تجربه می کنند.
  2. نمایندگی یکپارچه هویت دیجیتال برای افراد و نهادهای غیرشخصی (به عنوان مثال، دستگاه های اینترنتی اشیا). این امر مدیریت هویت را ساده می کند و بین افراد و سایر اشیاء هوشمند را می کند.
  3. طراحی شده با حفظ حریم خصوصی به صاحب هویت اجازه می دهد اطلاعات را هنگام دسترسی به خدمات مختلف به حداقل برسانند.
  4. ساخته شده بر اساس استانداردها و مشخصات باز است که پتانسیل بالاتر از قابلیت کارکرد و قابلیت حمل دارد.

DID ها و زنجیره تامین پزشکی

ظهور بلوک چین در زنجیره تامین یکی از بهترین کاربردهای DID است. همراه با تغییرناپذیری داده‌های ضدکاری، DIDها به چندین دست‌نفع اجازه می‌دهند تا اقلام را حتی در پیچیده‌ترین زنجیره‌های تأمین‌کننده یکپارچه ردیابی کنند.

DIDها و تحرک

معرفی VID دوقلوی دیجیتال یک وسیله نقلیه را ایجاد می کند. این ماشین را قادر می سازد تا به طور یکپارچه با زیرساخت های کنار جاده، سایر وسایل نقلیه و حمل و نقل از خدمات حمل و نقل حمل و نقل داشته باشد. این یک پایه محکم برای ایجاد یک اکوسیستم حمل و نقل شفاف، قابل همکاری و مشارکتی ایجاد می کند.

مطلب دیگر :
خرید سنتور

برخی از مشکلات توسط DID حل شده است در زمینه تحرک عبارتند از تقلب در کیلومتر شماری که هزینه آن بیش از 1 میلیارد دلار در سال در ایالات متحده است.

تصور کنید که هر کیلومتر تعداد دارای ویژگی خاص خود است که با یک VIN خاص در بلوک چین مرتبط است. بررسی اصلی بودن و بدون تغییر شدن کیلومترشمار ساده می.

چالش دیگر اثبات منشأ و نگهداری است. یک عکس فوری کامل و قابل دریافت از هر وسیله نقلیه با گواهی وضعیت تولد وسیله نقلیه با قابلیت ID امکان پذیر است. این با داده های بلادرنگ از قطعات متصل به اینترنت اشیاء خودرو مانند آلایندگی، تاریخچه تعمیر و نگهداری و عمر مفید باقیمانده، ثبت می شود.

وسایل نقلیه نیز برای تراکنش‌های داخلی خودروی الزامی است، که می‌تواند اصلی‌ترین عوارض را بدون اصطکاک انجام دهد، خرید لمس برای بنزین و بدون شارژ باتری، و حتی صورت‌حساب خودکار درایو را می‌سازد.

DID و DeFi برای ماشین‌ها

دستگاه ها در نهایت بزرگترین کاربران بلوک چین خواهند بود. بنابراین، برای شرکت در دنیای وابسته، دستگاه ها نیاز به یک هویت دارند.

درست مانند انسان‌ها که با نهادهای دیگر کیف پول می‌شوند و در پرداخت‌ها خدماتی ارائه می‌دهند، اشخاص مستقل و درآمدزا (مثلاً پهپادهایی که عکس می‌گیرند، وسایل نقلیه خودران یا حتی ماشین‌های فروش خودکار) باید بدون ارائه انسان ارائه شوند. . .

در اقتصاد ماشین، سناریوهای ارتباطی ماشین به ماشین (M2M) خواهد داشت. از آنجایی که دستگاه‌های هوشمند با ترکیب تراکنش می‌کنند، به DIDهای ذخیره‌شده در بلوک چین نیاز دارند.

با خدمات تبلیغاتی از طریق اسناد DID، ماشین‌ها به عامل اقتصادی تبدیل می‌شوند و ارزش‌ها را با همتایان خود به طور ایمن مبادله می‌کنند. به طور خاص، برنامه های کاربردی اینترنتی اشیا در بزرگ، غیرمتمرکز و مستقل قابل پیش بینی هستند.

DID ها و بیمه

این می‌تواند خطرات فزاینده بیمه مربوط به تغییرات آب و هوایی را حل کند، و نحوه ایمن‌سازی جوامع را از بیمه و محافظت از دارایی‌های خود تغییر دهد.

صنعت بیمه‌تر همچنین می‌تواند از اوراکل‌های داده شده، مانند Chainlink، در کنار ردیاب‌های دارای دیجیتال بهره‌مندی استفاده شود. مانند ریگ.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/

نگاه به آینده

حتی اگر DID وجود داشته باشد (که هم محتمل است و هم ارجح است)، این هویت‌های دیجیتال اصطکاک را کاهش می‌دهند و استفاده از کل اکوسیستم بلوک چین را آسان‌تر می‌کنند.

در نتیجه حفاظت از حریم خصوصی، امنیت و حاکمیت شخصی بیشتر، کاربران می‌توانند به‌طور یکپارچه در پلتفرم‌ها به روش‌هایی که قابل اجرا هستند، پیکربندی، پیمایش کنند.

<p با نگاهی به آینده برای ورود کاربر کاربر بعدی، ما باید قابلیت استفاده جهانی را برای حفاظت از اکوسیستم اولویت تعیین کنیم.

فقط زمانی که یک لایه هویت دیجیتال قابل همکاری ایجاد می‌شود، می‌توانیم تحول بعدی بلوک چین را آغاز کنیم. یعنی داده های دنیای واقعی روی بلوک چین.