اسرار سوله با پوشش سقف ساندویچ پانل

 

اما در ناپایداری نقطه دو شاخگی، یک سازه با مشخصه نرم-شوندگی غیر خطی، پایداری خود را از طریق کمانش ناگهانی به یک مود تغییر شکل که از مود اولیه تغییر شکل کاملاً متمایز است، از دست طراحی سازه فضاکار می دهد. هیچ سازه ای به خاطر خود سازه ایجاد نمی شود . یک سازه با مشخصه نرم شوندگی غیرخطی، پایداری خود را از طریق کمانش ناگهانی به یک مود تغییر شکل که با مود اولیه تغییر شکل مطابقت دارد، از دست می دهد. اساس انتخاب ستون مناسب برای پروژههای سازه فضاکار بستگی به عواملی چون شرایط جانمایی ستونهای سازه فضاکار، سرعت اجرای پروژه سقف سازه فضاکار، قیمت ستون سازه فضاکار، شرایط نصب ستون اسپیس فریم دارد. در هر سه مدل الگوریتم موفق به پیدا کردن وزن بهینه شده و از سایر الگوریتم های بهینه سازی متداول سرعت بیشتری ارایه کرده است. هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سوله با پوشش سقف ساندویچ پانل وب سایت خود باشید. از مزایای این نوع سقف می توان به دسترسی آسان به مصالح، طرح پذیری متنوع و سرعت اجرای مناسب آن اشاره نمود. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به سازهای فضایی باید سر جرثقیل را به چهار گره متصل کنیم. پس از ساخت اسکلت سوله مهمترین قسمتی که باید در ساخت آن دقت لازم را داشت پوشش سقف سوله است .

پوشش سقف شیبدار ظریف

این سازه به گونهای طراحی میشود که نمای بیرونی پس از اجرا، نمای بیرونی و داخلی سازه بصورت کمانی و دایره میباشد. قابلیت خودشستشویی: در پوشش سقف upvc،اگر در عکس ها بیشتر توجه کنید می بینید که لایه رویی پوشش سقف یو پو وی سی به گونه ای است که کثیفی را به خود جذب نمی کنند و آن درصد کمی از گردو غبار هم که روی آن می نشیند به راحتی با آب باران شسته می شود، به نوعی خاصیت آب گریزی هم دارد و تحت هیچ عنوان آب را به خود جذب نمی کند. در این راستا از اوایل قرن حاضر تعدادی از متخصصین، مجذوب قابلیتهای منحصر بفرد سازههای نوین گشته و پاسخ بسیاری از نیازهای جدید را در این سازهها جستهاند و البته به نتایج بسیار مثبتی نیز دست یافتهاند. اگر چه تیرها و خرپاهای مسطح اغلب رفتار سازه ای دو بعدی دارند، اما این عناصر سازه ای به طور کلی در یک صفحه در برابر بارهای وارده مقاومت می کنند. در نتیجه در برابر بارهای کششی و فشاری رفتار مناسبی دارند. این نوع نورگیر از متریال پلی کربنات یا اکرولیک تولید شده و استحکام زیادی در برابر خش و ضربه دارد.

و در سراسر سازه پخش کنید. میتوانید آن را به عنوان یک سقف شیروانی در ذهن خود مجسم کنید که از وسط به دو نیم تقسیم شده است یا یک سقف مسطح که زاویهای ۴۵ درجه به خود گرفته است. سیستم های سازه ای با عملکرد برداری،،در واقع پیش نیاز های سوق دادن همه جانبه طراحی شهری به سمت بعد سوم یعنی ارتفاع هستند. از آنجا که سازه های مرکب با عملکرد برداری در رابطه با وضعیت های بار گذاری متغیر بسیار کارآمد بوده و از آنجا که سازه ها متشکل از اجزای مستقیم و کوچک هستند جهت تشکیل سیستم های سازه ای قائم برای ساختمان های مرتفع مناسبت بارزی دارد. سازه فضایی، یکی از این سازهها است که امروزه در دنیای مهندسی کاربرد بسیار گستردهای دارد. این بیتوجهی را میتوان از روی نفوذ تدریجی درختان جنگل در سازهها مشاهده کرد. اهمیت این سازهها به دلیل کاربرد وسیع آنها در پوشش فضاهای بزرگ، از جمله: آشیانه هواپیما، نمایشگاهها، استادیوم و سالنهای ورزشی، پاساژهای بزرگ و… سطوح فرم آزاد به ترکیبی از سطوح با انحنای مضاعف گفته می شوند که لزوماً ترکیبی از فرم های هندسی متداول نیستند و مستقل از گروه فرم های محدود شده از نظر هندسی و یا فرم های محدود شد ه ا ز نظر مکانیکی هستند.

سازه فضاکار ثنا

با داشتن یک مدیر پروژه باتجربه و نصاب سوله مجرب کار نصب سوله با مشکل اجرایی مواجه نخواهد شد. مشاوره ، طراحی ، ساخت و نصب انواع سازه های پارچه ای و سازه های فضاکار. برای مینیموم کردن وزن سازه های فضاکار باید به حداقل سطح مقطع اعضا سازه دست یافت، بنابراین با بدست آوردن حداقل سطوح مقطع اعضای هر سازه فضاکار میتوان به حداقل وزن سازه دست پیدا کرد. سیستم های متفاوتی برای اجرای سقف توسط مهندسین و سازندگان به کار برده می شود. اعضای سیستم تریودتیک (Triodetic) سبک هستند و میتواند در محل مونتاژ شود و سازه در بیشتر موارد خود نقش داربست را نیز دارد. می توانند بدون نیاز به تحلیل کل سازه، فقط در قسمتهای ضروری (اعضا و گرههای بحرانی) نیروی داخلی اعضا و جابجایی گر هها را محاسبه نمایند. شکل بعد، اتصال مفصلی ستون به کف ستون را نمایش میدهد. سیستم های سازه ای با عملکرد برداری، به دلیل اینکه جهت گسترش سه بعدی با عناصر استانداردشان در حداقل فضای ممکنه، امکان های نا محدود و گوناگونی را مهیا می سازد. سقف شیروانی از یک جهت به اصطلاح شیب یک طرفه و سقف هایی با شیب از دو جهت یا به اصطلاح دو طرفه.هرچه تعداد شیب سقف ها بیشتر باشد زیبایی بصری بیشتری نیز به کار و نما میدهد.

مطلب دیگر :
معرفی قوی ترین دستگاه های ماینر جهان

سازه فضایی در مشهد

بنابراین با تغییر در رویه و شکل این سازهها، طرحهای زیبایی ساخته میشود که از منظر مهندسی معماری و شهرسازی نیز میتوان از آنها به عنوان نماد زیبایی و تکنولوژی مهندسی کشورهای پیشرفته یاد کرد. این کاشیها از نظر زیبایی بسیار مناسب، متنوع و در چندین رنگ و سبک موجود هستند. هنگامی که یک فرو جهش گرهی محلی رخ می دهد، اثرات دینامیکی همراه با تغییر حالات تعادل، غالباً شامل کمیته ای بزرگی از انرژی بوده و می تواند منجر به خرابی بخش اعظم یا کامل سازه شود.مطالعات انجام یافته مربوط به رفتار سازه های فضاکار فرم آزاد، بسیار اندک بوده و محدود به چند نمونه سازه فضاکار فرم آزاد اجرا شده است. خرپا را برای پوشاندن سقف ها، به ویژه سقف های سنگین یا سقف های با دهانه های زیاد و نیز پل ها به کار می برند. در طراحی سازه های بزرگ فضاکار متغیر های رایج طراحی و تعداد المان های به حدی زیاد است که استفاده از روش های کلاسیک بهینه سازی به تنهایی پاسخگو نیست. و برای درب های بزرگ سوله به کار می رد. الگوریتم های فراابتکاری برای بهینه سازی در مسایل بزرگ و پیچیده ای در مهندسی پیشنهاد می گردند. ، به علت عدم نیاز به ستونهای میانی است، چون وقتی نیاز به طراحی سازه با دهانه بزرگ مطرح شود، صحبت سازههای فضاکار به میان میآید.

در نهایت، کلید سازه های فضاکار آشکار شد

سازه های فضایی دارای آنچنان نیروی پایداری و مقاومت نهایی هستند که سازه را قادر به تحمل بارگذاری موضعی بیش از حد میکند . یکی از مسایل مهمی که در طراحی سازه های فضاکار ذهن دانشمندان را به خود معطوف کرده است، دست یافتن به راهکارهایی جهت حداقل کردن وزن ساختمان های فولادی با برآورده کردن حداقل شرایط آیین نامه های طراحی می باشد. در اکثر شهرک های صنعتی در طراحی سوله استاندارد باید حریم آزاد عبور ماشین آتش نشانی به اطراف سوله منظور گردد. معمولا تمام سوله ها دارای ستون وسط و یا ستون وسط ترکیبی هستند که در یک قاب ساده و یا مرکب قرار گرفته اند. شبکه هایی که به صورت چهار عضو یا بیشتر باشند، پایدار نیستند و تحت تاثیر نیروهای موثر فرو می ریزند. فقط به وسیله سازه های فضایی با عملکرد برداری می توان تهاجم فنی فراگیر فضای سه بعدی و طراحی شهری را سامان داد.

چه هنگام ساخت سرپناه ساده برای یک خانواده و چه هنگام ایجاد فضای بزرگی که صدها نفر بتوانند در آنجا اعمال عبادی، تجاری و مذاکرات سیاسی و فرهنگی و علمی خود را انجام دهند و یا اوقات فراغت خود را بگذرانند. چون در خرپاها فرض می شود که اعضا در انتهای خود به اعضای دیگر لولا شده اند، بنابراین ((شکل مثلثی)) تنها شکی پایدار خواهد بود. استخوان بندی بال بعضی از پرندگان که برای پرواز باید سبک باشند به صورت خرپا تکوین یافته است. در صورتی که از آرایش مناسبی برخوردار باشند، می توانند عملکرد های سازه ای جمع آوری بارگذاری خطی ، انتقال بار مستقیم و پایداری در مقابل بار های جانبی را توأما انجام دهند. در بیشتر موارد در صورتی که طراحی به صورت سه بعدی انجام شود و برای دهانه های متوسط و دهانه های بلند از سازه های فضایی استفاده شود، مزایای بیشتری به دست می آید . در صورتی که شبکهای در دو جهت دارای انحناء باشد، سازه فضایی گنبدی نامیده میشود.در ساخت گنبدها سعی بر آن است که اعضا دارای یک اندازه باشد اما به هر حال تعداد انواع اعضا زیاد خواهد بود. هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پوشش سقف شیبدار فلزی وب سایت خود باشید. به دلیل شباهت فرمینگ کرکره به موج های مدور و دایره ای مانند به آن ورق سینوسی (Sinoos) نیز گفته می شود.