همه تحقیقات منتشر شده درباره محصولات دندانپزشکی را با ارزش واقعی نگیرید

 

 

توجه فزاینده ای به دنیای نمایش های دیجیتال، به ویژه با اضافه شدن چند بازیکن جدید مانند CS 3500 یا FastScan از IOS Technologies. بیماران شما نیز در مورد آن می شنوند.

هفته گذشته وال استریت ژورنال یک مقاله نظری منتشر کرد، البته ناآگاهانه، که راحتی دندانپزشکی CAD/CAM را تبلیغ می کرد، اما دقت و زیبایی را زیر سوال برد. آنها مطمئناً اشتباه کرده اند ، اما یادآوری است که ما باید بدانیم آنها چه اشتباهی داشته اند تا بتوانیم بیماران خود را در صورت داشتن سوال آموزش دهیم. این مقاله به نیاز به مطالعات بیشتر در مورد CAD/CAM دندانپزشکی اشاره دارد، اما حتی با وجود مطالعات جدید متعددی که در حال انجام است، مهم است که به طور انتقادی در مورد آنچه منتشر می شود فکر کنید. 20 حقیقت شگفت انگیز دندانپزشکی که نمی دانستید

برای مثال، این مقاله تحقیقاتی را در مورد دقت و دقت اسکنر داخل دهانی در نظر بگیرید (Invisalign’s iT)، و یک اسکن رومیزی از یک مدل سنگی (با استفاده از D250 از 3Shape تکمیل شد). محققان 10 اسکن داخل دهانی iTero، 10 اسکن مدل سنگی را با iTero و 10 اسکن مدل سنگی را با D250 مقایسه کردند. آنها به هر یک نگاه کردند تا خطاهای بین اسکن ها را مشخص کنند. چیزی که آنها دریافتند این بود که 10 اسکن از iTero داخل دهانی با لحن یا 50 میکرون متفاوت ترین بودند. آنها آن را با اسکن های D250 مدل سنگی، تنها با انحراف 10 میکرون مقایسه کردند و اسکنر رومیزی برتر.

مشکل اینجاست که روش ها و نتیجه گیری این مطالعه ضعیف ساخته شده است. آنها در حال مقایسه دو سیستم بسیار متفاوت هستند که نتایج خود را با ابزارهای بسیار متفاوت به دست می آورند. آنها می گویند که اسکن های مکرر با iTero به اندازه اسکن مدل با 3shape دقیق نبودند، اما نتیجه این است که دومی بهتر است. تنها چیزی که واقعاً می گوید این است که 3Shape در یک مدل استاتیک بسیار خوب عمل می کند، هر چند وقت یکبار، نه اینکه بهتر از iTero باشد.

مطلب دیگر :
فیلتر لیوانی

حذف آشکار، عدم دقت ذاتی است که توسط خود ماده قالب‌گیری همراه با تنظیم مدل سنگی ایجاد می‌شود، و همه خطاهای مکان‌های دیگر را می‌توان در فرآیند برداشت فیزیکی و ریختن یک مدل وارد کرد. به عبارت دیگر، آن مدل چقدر با ساختارهای دهانی اولیه تفاوت داشت؟

بعلاوه، جایی که بیشترین انحراف در iTero روی سطوح صورت رخ داد. این می‌تواند بیشتر یک خطای دوخت باشد تا دقت دوربین، اما محققان به آنجا نرفتند.

این مطالعه در مجله آمریکایی ارتودنسی منتشر شده است. سوال اصلی در اینجا این است که آیا یک متخصص ارتودنسی نتایج دقیقی از استفاده از iTero خواهد گرفت یا خیر. نحوه ارائه مطالعه، خواننده را به نتیجه گیری اشتباه هدایت می کند. اگر واقعاً می‌خواهید ارتباط فناوری برداشت دیجیتال را درک کنید، باید کل نتیجه بالینی را در نظر بگیرید.

برای مثال، آیا تفاوت 50 میکرونی بین اسکن‌ها با در نظر گرفتن دقت ذاتی Invisalign aligners که می توان از این اسکن ایجاد کرد؟ به علاوه، اینویزیلاین به عنوان یک سیستم بسیار دقیق تر از قرار دادن براکت ها با دست، یا چشم انداز کردن خم یک سیم است. چیزی که به نظر می رسد کاملاً گم شده است، مقایسه دقت روش فعلی اینویزیلاین برای تولید مدل های دیجیتالی خود و مقایسه آن با iTero است. (مطالعات این مورد توسط Invisalign تکمیل شده است).

درس مهم در اینجا این است: فقط به این دلیل که چیزی منتشر می شود، لزوماً به این معنی نیست که می توان آن را به عنوان ارزش اسمی در نظر گرفت. همیشه مهم است که به جزئیات نگاه کنید و تعیین کنید که آیا اطلاعات داده شده می تواند در مجموعه ای از حقایق مورد استفاده برای انجام کار دندانپزشکی ادغام شود یا خیر. این برای مقالات تحقیقاتی، سخنرانی‌ها در کنفرانس‌ها یا بازاریابی از سوی تولیدکنندگان است.

منبع :

https://akma.ir/20-حقیقت-شگفت-انگیز-دندانپزشکی-که-نمی-دا/