چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

سیستم‌های مدیریت محتوای بسیاری در سطح وب وجود دارند، اما به‌راستی چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ و آن را جایگزین هر سامانه دیگری در این راستا نماییم. وردپرس با دنیایی مزایا به میان علاقه‌مندان به پیاده‌سازی وب‌سایت‌ها قدم گذاشته است. این پلتفرم متن‌باز بستری کاملاً کاربردی و منعطف را به وب مستران تقدیم می‌نماید. ازاین‌رو به‌محض آشنایی و  با مشخصه‌های ذاتی وردپرس به‌سرعت با انبوهی از دلایل مجاز مواجه می‌شوید. ازاین‌رو وردپرس به‌سرعت شمارا برای استفاده از خود قانع می‌سازد. در اینجا به سؤال چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ پاسخی علمی، منطقی و مستدل می‌دهیم. بدین ترتیب شمارا برای پیوستن به این سامانه آنلاین جهانی مجاب می‌سازیم.

دلایل استفاده از وردپرس به‌جای افزونه‌های سایت ساز دیگر

وردپرس رایگان است. این امر یعنی هزینه‌ای گزاف را در ابتدای راه جهت حضور در فضای آنلاین به شما تحمیل نمی‌سازد. ویژگی متن‌باز آن نیز شمارا در دستبرد به کدهای برنامه‌نویسی آن آزاد می‌گذارد. ازاین‌رو اعمال تغییرات و شخصی‌سازی آن کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. تا اینجا شاید بخشی از جواب چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ را به دست آورده باشید. ولی در ادامه به حتم با موارد حیرت‌آور دیگری نیز آشنا می‌شوید. این نکات برایتان جالب‌توجه بوده و هم تصورات اشتباهتان را در مورد این سامانه اصلاح می‌کند.

  1. پاسخگویی به فارسی‌زبانان:

وردپرس باافتخار پاسخگوی فارسی‌زبانان است. وب‌سایت وردپرس فارسی امکان دانلود نسخه‌های  فارسی را برای این گروه خاص مهیا نموده است. ازاین‌رو برای تهیه آن مشکلی از این باب ندارید.

  1. قابلیت استفاده برای افراد مبتدی:

اگر تازه به عرصه اینترنت واردشده و تجربه مدیریت وب‌سایت را ندارید. وردپرس با کارکردی راحت رتبه اول را دارد. این سهولت استفاده تا حدی است که در ظرف یک آموزش 2 تا 3 ساعته به‌طور کامل مراحل ویرایش، جایگزینی، حذف و به‌صورت کلی مدیریت سایت وردپرسی خود را می‌آموزید. ازاین‌پس خود تمامی فرآیندهای موجود در آن را بدون کمک، حل‌وفصل می‌نمایید.

  1. پوسته‌های متنوع:

پوسته‌های متنوع رایگان وردپرسی بسیاری در عرصه وب وجود دارند. این پوسته‌ها قالب وب‌سایت شمارا به بهترین شکل ممکن می‌سازند. در این میان نمونه‌های حرفه‌ای‌تری نیز طراحی‌شده‌اند. بسته به نیازتان یک مورد از قالب‌های تخصصی یا رایگان را گزینش و بر روی سایت خود پیاده‌سازی می‌کنید. بدین ترتیب به پوسته‌ای با مشخصات موردنظرتان دست می‌یابید.

  1. افزونه‌ها و پلاگین‌های گوناگون:
مطلب دیگر :
سیگنال ارز دیجیتال

وقتی با این تنوع بالا از افزونه و پلاگین مواجه هستیم، دیگر نیازی به پرسش چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ احساس نمی‌شود. این گوناگونی افزونه‌ها در قالب رایگان و غیر رایگان تمامی نیازتان را برآورده می‌سازند. ازاین‌رو دیگر حتی لزومی برای اندیشیدن به دیگر سیستم‌های مدیرت محتوا وجود ندارد.

دیگر مزیت های وردپرس

  1. هماهنگی وردپرس با هاست:

وردپرس سیستمی محبوب است که با هاست های مختلف هم هماهنگ هست به راحتی می توانید در هر هاست اشتراکی استفاده کنید. یک هاست وردپرس برای این کار مناسب است که می توانید از هم استفاده کنید در سایت ایران تمز بهترین ها را معرفی کرده است.

  1. الگوریتم‌های هماهنگ با موتورهای جستجو:

طراحی مهندسی الگوریتم‌های وردپرس به دست توانمند مهندسین نرم‌افزاری، سبب سئو محوری این پلتفرم شده است. ازاین‌رو کمتر سایت وردپرسی را ته چاه گوگل در حسرت درک نقاط مرتفع می‌بینید. در مقابل رصد وب‌سایت‌ها در بالاترین نتایج موتورهای جست‌وجو ارمغان استفاده از این سیستم مدیریت محتوا است.

  1. بروز رسانی‌های مداوم و آسان:

وردپرس به‌صورت مداوم توسط برنامه نویسان متخصص به‌روزرسانی می‌شود. این امر قابلیت‌های این سامانه را می‌افزاید. از طرف دیگر نیز دسترسی راحت به مراحل به‌روزرسانی‌ها فقط با چند کلیک ساده از مزایای حیرت‌آور آن به شمار می‌رود. این امر دغدغه دستیابی به چنین مزیتی باشکوهی را از مدیران تازه‌کار به دور ساخته است.

منابع:

https://rb.gy/ef5rhb

https://bom.so/ikS8pU

http://gg.gg/12off3