واکنش فعالان اقتصادی درباره جلسه مهم مجمع تشخیص مصلحت درباره FATF

این هفته، شاید تکلیف تصویب FATF در مجمع تشخیص مصحلت نظام به ریاست آملی لاریجانی (رییس قوه قضاییه) مشخص می شه. اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی در آستانه جلسه مهم و تاریخی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تصویب پیشنهادات پالرمو و CFT بیانیه صادر کردن.

قراره همزمان با پایان مهلت ایران واسه خروج از بلک لیست (بلک لیست (لیست سیاه)) اف‌ای‌تی‌اف در سه هفته دیگه، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه رسمی خود درباره دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) تصمیم‌گیری کنه.

چند روز پیش، در حاشیه جلسه هیات دولت ، معاون پارلمانی دولت روحانی در جواب به سوال خبرنگاری درباره سرنوشت دو لایحه مربوط به FATF گفت: این دو لایحه (لایحه کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی جرایم منظم – پالرمو ) الان روی میز اعضای مجمع تشخیص نظام و در حال بررسیه.

امیری به جلسه این هفته با اعضای مجمع تشخیص مصلحت درخصوص این پیشنهادات اشاره و گفت: مقرر شده که مسئولان مربوطه دولتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده تا اگه اعضای مجمع سوالی و ابهامی در این مورد دارن، پاسخگوی اونا باشن. چند روز پیش هم، شریعتمداری، وزیر کار، ارسال نامه به وسیله ۸ تن از وزیران به رهبر انقلاب درباره FATF رو تایید کرد.

بیانیه جمعی از اصناف و بازاریان

ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا (نساءآیه ۱۴۱)

یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران، قطع دست بیگانگان و برگردوندن عزت به ملت شریف و تاریخ ساز ایران بود که با همت همه اقشار مخصوصا اصناف و بازاریان و پرچم داری امام راحل و مقام معظم رهبری، محقق شد، ولی مع الاسف درسال‌های گذشته، بعضی خواسته یا ناخواسته با دادن نشانی غلط، زمینه تسلط دوباره اجانب براین مرز و بوم رو جفت و جور کردن که نمونه روشن اون کلاه گشاد برجام بود که بر خلاف پیشنهاد‌های رهبر فرزانه انقلاب و دغدغد‌های خواص وعموم مردم، اون شدکه نباید میشد و الان نه چرخ اقتصاد میچرخد و نه سانتریفیوژا ولی هنوز به وسیله بعضی به عنوان بزرگترین دست آورد تلقی میشه.

مطلب دیگر :
هیلاری کلینتون و لباس های رنگارنگش

تأسف بارتر اینکه دوباره موضوع پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو و مقابله با تأمین مالی تروریسم cft رو به میان کشیده و اون رابرای دولت ومردم ایران لازم میدونن و حتی عده‌ای از وزراء به رهبری نامه مشترک می زنن و واسه پوشش دادن نا توانایی‌های خود، این موضوع رامطرح میکنن، البته اعتراف هم کرده کمه تصویب اونا هیچ مشکلی از اقتصاد مارا حل نمی کنه.

حالا سؤال ما اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور که شرایط بسیار سختی رو میگذرونیم اینه که به چه دلیل زیر بار معاهده‌ ای میری دکه نه فقط هیچ اثر مثبتی دراقتصاد و معیشت مردم نداره بلکه موجبات تسلط دشمن بر ما رو جفت و جور میکنه؟

حتی اگه هم به فرض محال این جوری معاهدات واسه اقتصاد به درد بخور هم بود، ما حاضر به ازدست دادن عزت و کرامت خود نیستیم. دولت و مجلس بایدبه ظرفیت‌های درون کشور مخصوصا بخش خصوص واقعا اعتماد کنه و از اعتماد به غرب دست بکشه چراکه مؤمن از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه. ما قاطبه اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام میخوایم که با رد لایحه دولت و مصوبه مجلس، مصلحت نظام اسلامی و مردم رو در نظر گرفته و ما رو به یوغ اجانب نکشونن.