با گران ترین طلاق های توافقی در میان چهره های مشهور جهان آشنا شوید

آدمای پولدار و سرشناس زندگیای فانتزی و زیبایی دارن و بیشتر نزدیک به اتفاق ما به زندگی اونا غبطه می خوریم اما اونا هم مطمئنا مشکلاتی دارن که تصور اونا رو هم نمی تونیم بکنیم. در خیلی از موارد همین معروفیت و ثروت واسه اونا دردسرساز شده و نمی ذاره اونا حتی به اندازه یه آدم معمولی از زندگی لذت ببرن. شاید اونا هر چی که بخوان و آرزو داشته باشن رو بدست بیارن اما بعضی وقتا مشکلات زندگی خصوصی اونا عاقبتای بسیار بدی رو براشون به دنبال داره که واسه ما باور کردنی نیس.

یکی از مشکلاتی که این افراد با اون مواجه می شن جدا شدن از همسران خوده که چه از دید معروفیت و اعتبار و چه از دید مالی و حتی زندگی شخصی شرایط رو واسه اونا پیچیده می سازه. در خیلی از موارد مشکلات زناشویی این افراد با طلاق و صلح مالی دو طرف حل و فصل می شه اما موضوع به همین راحتی نیس و شوهر پولدار باید قسمت بزرگی از داراییای خود رو به همسرش ببخشد. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با گرون ترین طلاقای تاریخ آشنا کنیم که در اونا شوهر نگون بخت پذیرفته با دادن بخش بزرگی از ثروت خود به همسرش از اون طلاق بگیره.

۱- دیمیتری و النا ریبولوولف

رقم صلح واسه طلاق: ۴٫۵ میلیارد دلار

النا ریبولووف پس از ۲۳ سال زندگی مشترک با شوهرش دیمیتری، در سال ۲۰۰۸ واسه گرفتن طلاق از ایشون اقدام کرده و اعلام کرد که دیگه نمی تونه بی مهریا و خیانتای این اولیگارش روس رو تحمل کنه.
داستان طلاق این دو تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه دادگاه به شوهر اون اعلام کرد که باید ۴٫۵ میلیارد دلار به همسر قبلی خود بپردازه. علاوه بر این حضانت دختر ۱۳ ساله اونا به نام اونا هم همراه با نصف خونه بزرگ این دو در کلونی در ژنو هم به خانوم ریبولووف واگذار شد.

۲- الک و جاسلین ویلدنشتین

رقم صلح واسه طلاق: ۲٫۵ میلیارد دلار

الک ویلدنشتین که یه تاجر و میلیاردر فرانسویه در سال ۱۹۷۸ با جاسلین پریسه ازدواج کرد.
این دو در سال ۱۹۹۹ و بعد از این که جاسلین فهمید همسرش بهش خیانت کرده از هم جدا شدن. جاسلین به خاطر جراحیای پلاستیک فراوون و عجیب و غریبی که می کرد مشهور بود. اون تموم این کارا رو واسه این می کرد که شوهرش توجه بیشتری به اون داشته باشه اما اولین عکس العمل آقای ویلدنشتین بعد از دیدن صورت جراحی شده همسرش یه فریاد بلند بود. موقع جدایی، جاسلین درخواست کرد که شوهر سابقش ماهانه باید یه میلیون دلار بهش بده تا بتونه امورات خونه اش رو بگذراند.

رقم صلح واسه طلاق: ۱٫۷ میلیارد دلار

غول اتریشی دنیای ارتباطات و همسرش پس از ۳۲ سال زندگی مشترک عزمشونو جزم کردن از هم جدا شن و صلح اونا واسه آقای مورداک ۱٫۷ میلیارد دلار هزینه در برداشت که ۱۱۰ میلیون دلار اونو به صورت پول نقد به همسرش تقدیم کرد.
تنها ۱۷ روز بعد آقای مورداک با وندی دنگ ازدواج کرد که زندگی مشترک اونا هم دیری نپایید.

۴- برنی و اسلاویکا اکلستون

رقم صلح واسه طلاق: ۱٫۲ میلیارد دلار

در یکی از موارد نادر و تعجب برانگیز رییس و مدیر عامل فرمول یه با یه مدل که ۲۸ سال از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد.
اما این موضوعی نیس که ما رو حیرت زده کرده بلکه تعجب ما از بار مالی این ازدواجه. این مدل کروات بعد از ۲۳ سال زندگی مشترک درخواست طلاق داده و سهم خود به مبلغ ۱٫۲ میلیارد دلار رو از شوهر سابقش گرفت. جالبتر این که پس از جدایی این دو در سال ۲۰۰۹، برنی اکلستون حدود نیم میلیارد دلار از حساب امانی همسر خود گرفت.

مطلب دیگر :
۱۰ داستان واقعی آدمخواری که برای زنده ماندن رخ داده است [قسمت اول]

۵- عدنان و ثریا خاشقجی

رقم صلح واسه طلاق: ۸۵۰ میلیون دلار

عدنان خاشقجی یه تاجر سعودی اصالتاً ترک بود که در سال ۱۹۶۱ با زنی به نام ساندرا دالی ازدواج کرد و پس از گرویدن به اسلام نام خود رو به ثریا خاشقجی عوض کرد.
در سال ۱۹۸۰ ثروت خالص عدنان ۴ میلیارد دلار برآورد می شد.
ایشون ۱۴ عمارت مسکونی بزرگ در ماربلا، پاریس، کَن، مادرید و مونت کارلو داشت. علاوه بر این ایشون تعداد زیادی اسب اصیل عربی و ۲۰۰ حیوان نادر هم در مزرعه مجهز خود نگهداری می کرد.
جدای از این ایشون ۱۰۰ لیموزین و یه قایق تفریحی ۷۵ میلیون دلاری هم خریده بود. اما در اسل ۱۹۸۲ این دو از هم جدا شدن و ثریا ۸۵۰ میلیون دلار از همسرش به عنوان سهم المصالحه گرفت که با در نظر گرفتن تورم امروزه مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار می شد.

۶- کرِگ و وندی مک کا

رقم صلح واسه طلاق: ۴۶۰ میلیون دلار

کرگ مک کا که یه تاجر اهل سیاتله و همسرش وندی در سال ۱۹۹۸ و تنها چند سال بعد از این که مک کا شرکتش رو به شرکت بزرگ AT&T به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار فروخت از هم جدا شدن. وقتی که این دو واسه طلاق با هم به توافق رسیدن خانوم وندی مک کا در فهرست ۴۰۰ زن پولدار جهان قرار گرفت.

۷- مل و رابین گیبسون

رقم صلح واسه طلاق:۴۲۵ میلیون دلار

مل گیبسون در دهه ۱۹۷۰ و قبل از اون که به معروفیت الان برسه با همسر رابین مورد که در اون زمان دستیار دندانپزشک بود آشنا شد.
این دو ۳۰ سال در کنار هم زندگی کردن و وقتی که در سال ۲۰۰۹ رابین درخواست طلاق داد ۷ بچه داشتن که یکی از اونا از زن اول مل گیبسون بود. در آخر ایشون نصف ثروت همسر مشهورش رو با خود برد که طلاق این دو رو به گرون ترین طلاق تاریخ هالیوود تبدیل کرد.

۸- رابرت و شیلا جانسون

رقم صلح واسه طلاق: ۴۰۰ میلیون دلار

موسس شبکه «بلک انترتینمنت تلویژن» و همسرش که بیشتر از ۳۰ سال در کنار هم زندگی کرده بودن در سال ۲۰۰۰ و یه سال بعد از این که آقای جانسون شبکه خود رو به قیمت ۳ میلیارد دلار به شرکت ویاکام فروخت از هم جدا شدن. شیلا که در صلح با آقای جانسون ۴۰۰ میلیون دلار دریافت کرده بود بدون این دست اون دست کردن با ویلیام تی نیومن جونیور، قاضی پرونده طلاقش ازدواج کرد.

۹- آرنولد شوارتزنگر و ماریا شرایور

رقم صلح واسه طلاق: ۳۲۵ میلیون دلار

فرماندار قبلی کالیفرنیا هم مانند مل گیبسون از همسر خود بچه داشت و همسر اون پس از ۲۵ سال زندگی مشترک درخواست طلاق داده و در ادامه نصف ثروت ترمیناتور قوی رو با خود برد.

۱۰- رومن و آیرینا آبراموویچ

 

 

رقم صلح واسه طلاق: ۳۰۰ میلیون دلار

مالک باشگاه چلسی با در نظر گرفتن اینکه در دادگاه های روسی معمولاً نصف ثروت شوهر به همسرش می رسه، از این طلاق ضرر زیادی نکرد. هر چند آیرینای بیچاره می تونست با ۹ میلیارد دلار ثروت از شوهر اولیگارش خود جدا شه اما مجبور شد فقط با ۳۰۰ میلیون دلار به این کار رضایت بده.