نگاهی به مشهورترین خیابان‌ها در سراسر جهان

از اَبی‌رود در لندن تا شانزلیزه در پاریس خیابون‌های مشهوری در گوشه‌وکنار جهان وجود دارن که تقریبا هممون دست کم یه‌بار نامشون رو شنیده‌ایم.

خیابون‌هایی که هر کدوم واسه ویژگی خاصی از خود معروفیت یافته‌ان و گردشگران رو از سراسر جهان به سمت شهر مقصد می‌کشونن.

در ماه‌های گذشته، مطلبی در مورد زیباترین خیابون‌های جهان براتون نوشته بودیم، اما این بار به سراغ مشهورترین خیابون‌ها رفته‌ایم. واسه آشنایی با اونا در ادامه همراهمون باشین.

 

بلوار شانزلیزه – پاریس، فرانسه

 

شانزلیزه یکی از زیباترین بلوارهای جهان بشمار میاد. نام این خیابون واسه ما ایرونی‌ها که بسیار آشناست چون در حرف‌های عامیانه خود از عبارت «انگار تو شانزلیزه قدم می‌زنه» زیاد استفاده کرده‌ایم. این معبر اصلی شهر پاریس اعیان‌نشین حساب می‌شه و خود فرانسوی‌ها اونو «زیباترین خیابون جهان» می‌نامند.

کافه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس در کنار این خیابون روزانه گردشگران بسیاری رو به سمت شانزلیزه می‌کشوند.

خائوسان رُود – بانکوک، تایلند

خائوسان یکی از خیابون‌های پر جنب و جوش و زیبای بانکوک بشمار می‌رود که حدود ۴۱۰ متر درازا داره و در اونجا می‌تونید گردشگران بین‌المللی بی‌تعدادی رو ببینین که از سراسر دنیا در میان کافه‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های این مغازه گشت می‌زنند.

خائوسان رُود به‌عنوان مرکز دنیای کوله‌سوارها یا بهشت کوله‌سوارها هم شناخته می‌شه.

وال‌استریت – نیویورک، آمریکا

این خیابون یادآوری مسایل زیادی واسه افراد گوناگونه. خیابون معروف محله منهتن، در نیویورک آمریکا، بزرگ‌ترین بورس جهان از نظر اندازه معاملات و حجم مالی و هم اینکه مرکز بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی این کشور پهناور بشمار می‌رود. بعضی فکر می کنن که وال‌استریت مهم‌ترین مرکز اقتصادی دنیاس.

لومبارد استریت – سان‌فرانسیسکو، آمریکا

خیابون ۱۸۳ متری لومبارد با آجرهای قرمز رنگ به عنوان «کج‌وکوله‌ترین خیابون جهان» شناخته می‌شه. همه بلوارهای لومبارد، زیگزاگ هستن. سرعت مجاز واسه رانندگی در لمبارد، ۸ کیلومتر در ساعته.

 

وایا دولوروسا، بیت‌المقدس

 

درازای این خیابون حدود ۶۱۰ متره. معنی نام این خیابون، «راه عزاداری» یا «راه اندوه» است و گفته می‌شه همون مسیریه که حصرت عیسی با صلیبی بر دوش از اونجا عبور کرده و به محل شهادت، یعنی مصلوب شدن رفته.

این خیابون از ضلع غربی قلعه آنتونیا به سمت کلیسای مقدس Repulchre ادامه داره.

این راه در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده.

رویال مایل- ادینبورگ، اسکاتلند

همون‌طور که از نام خیابون مشخصه، حدود یه مایل درازا داره و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی در منطقه ایجاد کرده. این خیابون پر از مکان‌های گردشگریه که از جمله می‌توان به قلعه ادینبورگ و کاخ هالیرودهاوس اشاره کرد.

برادوی – نیویورک، آمریکا

 

 

خیابون‌های برادوی در سراسر ایالت متحده وجود دارن اما هیچ‌کدوم به اندازه برادوی بین بلوارهای چهل‌ودوم و پنجاه‌وسوم در منطقه منهتن معروفیت ندارن. این برادوی، قدیمی‌ترین خیابون شمالی-جنوبی در شهر نیویورکه و خونه اصلی تئاتر آمریکایی و تاریخ موسیقی این کشور بشمار می‌رود.

مطلب دیگر :
واکنش فعالان اقتصادی درباره جلسه مهم مجمع تشخیص مصلحت درباره FATF

بد نیس بدونین که این برادوی رو «راه سفید بزرگ» هم لقب داده‌ان و با این نام خطاب می‌کنن.

 

 

اَبی رود – لندن، انگلستان

این خیابون رو بیشتر ما به خاطر، جلد آلبوم موسیقی گروه بیتلز در سال ۱۹۶۹ میلادی می‌شناسیم. بیشتر گردشگران واسه بازسازی عکس بیتل‌ها به این خیابون در شهر لندن می‌روند.

چاندی چوک – دهلی، هندوستان

در این خیابون از شکلای جور واجور غذاهای محلی هندوستان گرفته تا سوغاتی‌های جور واجور رو می‌تونید پیدا کنین. واسه تماشای فرهنگ اصیل هندی و هویت واقعی مردم اون باید به این خیابون برید.

وایا مونته ناپلئون – میلان، ایتالیا

میلان بیشتر به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می‌شه و بخاطر این، خیلی عجیب نیس که همه خیابون‌هاش پر از فروشگاه‌های لباس و جواهرات باشه. مونته ناپلئون، خیابانیه که شما در دو طرف اون می‌تونید از فروشگاه‌های جور واجور مد و فشن دیدن کنین.

بلوار هالیوود – هالیوود، آمریکا

در شهر فرشته‌ها، مکان‌های دیدنی و آدم‌های مشهور زیادی هست اما بلوار هالیوود، محلی واسه درخشش همه افراد برجسته هالیوودیه. در این پیاده‌رو بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ ستاره واسه بازیگران، کارگردانان، موسیقی‌دانان، جفت و جور‌کنندگان، گروه‌های تئاتری و شخصیت‌های تخیلی نصب شده.

پیاده‌روی بین بلوار هالیوود و خیابون وین در هالیوود، پیاده‌روی مشاهیر هالیوود اسمشه.

خیابون لا رامبلا – بارسلون، اسپانیا

لا رامبلا یکی از پرازدحام‌ترین پیاده‌روهای بارسلونه و از پلاسا د کاتالونیا (میدون کاتالونیا) تا بنای یادبود کریستف کلمب در پورت بل ادامه داره.
این خیابون که در مرکز شهر واقع شده، محبوب گردشگران دنیاس.

لاس‌وگاس استریپ – لاس‌وگاس، آمریکا

لاس وگاس استریپ یه منطقه شهری در لاس‌وگاسه که واسه داشتن هتل‌های مشهور و نورانی معروفیت جهانی پیدا کرده.

اورکارد رود – سنگاپور

یکی از مشهورترین خیابون‌های خرید آسیا در سنگاپور واقع شده.
نام اورکارد، به معنی شکوفه‌زار، در دهه ۱۸۰۰ میلادی روی اون گذاشته شده.
در اون زمان این منطقه باغستان میوه و مزارع فلفل بوده.
امروزه هم با اینکه فقط ۲٫۵ کیلومتر ادامه داره اما یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مراکز خرید شهر سنگاپور بشمار می‌رود.

تقاطع شیبویا – توکیو، ژاپن

بعضی از گردشگران باور دارن که زنده‌ترین خیابون جهان، شیبویاست چون در زمان‌های بالاترین درجه ترافیک هیچ بعید نیس که بالغ بر یکهزار نفر آدم رو تو یه جا با هم ببینین.