هیلاری کلینتون و لباس های رنگارنگش

هیلاری کلینتون هم چون انجلا مرکل و الن جانسون، رهبران آلمان و لیبریا، تنها یه زن سیاست مدار نیس بلکه مشاورانی واسه لباسایی که بر تن می کنه در اختیار داره و اونو میشه یه سیاست مدار فشن باز به حساب آورد.

حضور هیلاری کلینتون در میدونای سیاسی در بیست سال گذشته همیشه با استایلای مد و لباس خاصی همراه بوده که در کم تر در بین سیاست مدارای غربی دیده می شه.
دنیلی مد خانوم کلینتون، دنیایی تشکیل شده از اکسسوریای ساده و شیک و پانت سوییتای رنگارنگه که همه طیف رنگی رو شامل می شه.
بخاطر این ، نشریاتی مانند هافتینگتون در گزارشاتی، استایلی به نام Clintonn’s fashion رو به عنوان الگویی واسه استایل سیاست مداران زن این کشور معرفی می کنن.

علاوه بر سلبریتیای دنیای موسیقی و ورزش و سینما، امروزه سلبریتیای دنیای سیاست و فرهنگ هم به جمع چهره های مد و لباس پیوسته ان و مشاوران و طراحان میدون فشن، خدمات زیادی رو به مردان و زنان میدون سیاست در سراسر دنیا ارائه می کنن. سیاست مداران زن در دنیای فشن، بیشتر از همقطاران مرد خود زیر ذزه بین رسانه ها می رن. هم از جنبه های سیاسی و هم از نظر مختصات دنیای مد و لباس. بخاطر این هست که بعضی فکر می کنن که سیاست مداران زن، با تیپ و لباس خود، رسانه مضاعفی رو با خود به همراه دارن که امتیاز رقابتی اونا در مقایسه با سیاست مداران مرد هستش.

تیپ سیاست مداران زن معروفی مانند کاندولیزا رایس ، مارگارت تاچر و حتی آنجلا مرکل و الن جانسون در ده های گذشته، کم تر از اظهارات سیاسی اونا موثر نبوده. به هر حال، همونجوریکه دنیای مجای در میدون سایبر دیپلماسی بر سیاست امروز دنیا موثر هست، دنیای فشن رو هم باید به دنیای سیاست وارد کرد.

(استایلای مارگارت تاچر (نخست وزیر قبلی انگلیس)، کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون (وزاری خارجه قبلی آمریکا)

سبک لباس پوشیدن خاص هیلاری کلینتون در سالای گذشته به اندازه ای مورد توجه رسانه ها و فعالان مد و لباس قرار گرفته که بعضی از شعارای تبلیغاتی و آیکونایی که واسه کمپین تبلیغاتی ایشون طراحی می شه، اثری از دنیای رنگارنگ pantsuitای ایشون رو مشخص می کنه.

(تصویر یکی از آیکونای تبلیغاتی طراحی شده واسه هیلاری کلینتون در رقابتای انتخاباتی ۲۰۱۶آمریکا)

حتی بارها مشاهده کردیم که کاریکاتوریستا واسه طراحی چهره خانوم هیلاری، از سبک لباس پوشیدن واستایل خاص ایشون الهام گرفته و اونو در طرحای جور واجور مشخص کردن.

(تصویر کاریکاتورایی از خانوم هیلاری کلینتون که از استایل مد و لباس ایشون الهام گرفته)

میدون ای که امروزه به کمک شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، تاثیر گذاری ان دو برابر شده و میبینیم که تصویر سیاست مداران زن با استایلا و فیگورای متنفاوت، در کانالای مد و سرگرمی و سبک زندگی، به اشتراک گذاشته می شه.

(تصور کلکسیون لباسای رنگارنگ هیلاری کلینتون  در جون ۲۰۱۵: پانت سوییتای رنگارنگ در ۳ قاب)

(تصویری از کلکسیون لباسای هیلاری کلینتون روی چوب لباس اتاق خونه اش که اولین پست ایشون در اینستاگرام رو شامل شد- ۲۰۱۵)

مطلب دیگر :
۱۰ ماشین سفارشی از غول‌های بزرگ طراحی

هیلاری پس از پایان دوره ریاست جمهوری همسرش، از سال ۲۰۱۱ میلادی تا ۲۰۰۹ نماینده نیویورکیا در سنا بود و فعالیتای اجتماعی و سیاسی زیادی انجام داد و تونست در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما، به مقام وزارت امور خارجه امریکا نائل شه.
عنوانی که قبلا در اختیار زنائی چون مادلین آلبرایت بود. ایشون در سال ۲۰۰۸ هم نامزد رقابتای درون حزبی بود که به اوباما شکست خورد.

(تصویر کت و شلوارای رسمی رنگارنگ خانوم هیلاری کلینتون که تموم با گردن بند ترکیبی از طلا و نقره س شد)

هیلاری در ۱ سال گذشته، به عنوان نامزد دموکراتا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قراره آبان  برگزار شه، مطرح بوده و گمانه زنیا نشون میده که ایشون، در مقابل نامزد جنجالی حریف (دانلد ترامپ میلیاردر)، شانس اول پیروزیه .

(هیلاری کلینتون همیشه خندان با طرحایی رنگارنگ از لباسای رسمی ایشون)

پانت سوییتا  (Pantsuit)و لباسای شب و کت و شلوارای رنگارنگ جذاب خانوم هیلاری کلینتون،همیشه با تحلیلای فعالان مد و لباس همراه شده.

(تصویر هیلاری کلینتون و استایل رسمی که با گل سینه و گردن بند بدلی ترکیب آبی و قهوه ایه شد)

(تصویر هیلاری کلینتون و بیل کلینتون در کنار دو پرتره از خود در کاخ سفید)

(تصویر استایل زمستونی خانوم هیلاری کلینتون با پالتو  نازک صورتی قبل از دوران Pantsuit‌ های رنگارنگ)

(تصویر کت و شلوار معروف نارنجی رنگ خانوم هیلاری کلینتون در کمپین تبلیغاتی حزبی)

(تصویری از استایل آبی رنگ خانوم هیلاری کلینتون که کتی یقیه باز بدون دکمه وسط  و سه دکمه سر آستین هست)

(گزارش USAToday از کلکسیون پانت سوییتای آبی رنگ خانوم کلینتون در ۴ سال گذشته)

(تصویری متفاوت از کلکسیون مد و لباس خانوم کلینتون که با کتی کرم رنگ ۳ دکه افقی دار و شلواری مشکیه شده در دیدار با خانوم آنگ سان سو، رهبر مخالفان میانمار و برنده جایزه صلح نوبل)

( لباس یه سره ساده هیلاری کلینتون ، در کنار همسرش و جیانگ ز مین، رییس جمهور اسبق چین)

( هیلاری کلینتون با پالتو پشمی بلند – ۲۰۱۴ میلادی)

استایل مد و لباس هیلاری کلینتون که در گفتار بالا به اون اشاره کردیم، نشون دهنده اهمیت قدرت رسانه ای به نام مد و لباس واسه سیاست مداران زن هست که انا رو روی جلد مجلات می بره و الگوای متفاوتی از فشن رو به دنیای فشن بازا وارد می کنه.
رسانه ای که به قول مک لوهان،، خود پیام هست و می تونه تاثیر گذاری اظهارات سیاست مداران زن رو در بعضی موارد، بیشتر از دیپلماتای مرد جلوه دهد.