سریال وسترن جدید «یلو استون» با بازی «کوین کاستنر» که این روزها خبرساز شده است

در سریال درام وسترن جدید «یلو استون» (Yellowstone) با بازی کوین کاستنر، ایالت مونتانا دورنمایی از درگیریای انجام شده بر سر زمینای منطقه و اینکه کی ادعای تصرف این زمینا رو می کنه به تصویر میکشه که جنگی تازه بین آمریکاییای و مردم محلی هستش.
هر چند تا حالا تنها ۲ اپیزود از این سریال پخش شده اما توجهات بسیاری به اون جلب شده.
در اپیزود اول سریال «یلو استون» که از تولیدات شبکه پارامونته.  این سریال وسترن مدرن به وسیله تیلور شریدان نویسنده سرشناس هالیوود نویسندگی و کارگردانی شده.

ایشون که نویسندگی فیلمای موفقی مانند «سیکاریو» (Sicario) و «حتی اگه سنگ ببارد» (Hell or High Water) رو هم در کارنامه داشته و اولین تجربه کارگردانی خود رو هم با فیلم «رودخانه باد» (Wind River) انجام داده، همیشه در آثارش به دنبال نشون دادن طبیعت مردونه واقعی شخصیتا بوده.
سریال «یلو استون» اولین اثر تلویزیونی اون واسه شبکه در حال پیشرفت پارامونته.

کوین کاستنر هم که خیلی از بهترین آثارش رو در ژانر وسترن انجام داده و ساخت و نقش آفرینی در فیلمای و سریالای وسترن همیشه از چیزای مورد علاقه ایشون بوده اولین تجربه تلویزیونی خود بعد از مینی سریال «هتفیلد و مک کویز» (Hatfields & McCoys)- که خود کارگردانی اونو رو دوش داشت- رو از سر می گذرونه.

بر خلاف کارای وسترن قبلی کاستنر، سریال «یلو استون» درامی مدرن به سبک وسترنه که بیشتر از دیگر آثار اون وارد جزییات زندگی شخصی و البته سیاست می شه.
در این سریال، کاستنر نقش جون داتن رو بازی می کنه، پدر باتجربه و دنیا دیده یه خونواده مزرعه دار در مونتانا (که بزرگترین مزرعه پیوسته در سراسر آمریکا س) با پسری سرکش (لوک گریمز) و یه وکیل (وس بنتلی) که می خواد هر جور شده داتن رو تحت تاثیر قرار داده و نظر اونو به خود جلب کنه.
همه چیز در مورد مزرعه بسیار بزرگ خانوادگی جون در منطقه ای در مونتاناه که هنوزم مزرعه داران و ساکنان منطقه مانند غرب وحشی رفتار کرده و سوار بر اسب می شن و علاقه ای با ماشینای لاکچری و لباسای شیک ندارن.

مطلب دیگر :
۲۰ نکته ای که باید برای نوشتن یک پایان نامه خوب بدانید

داتن سریال «یلو استون» در حال حفاظت از این سبک زندگیه، سبکی از زندگی که به وسیله پیشرفت طلبان حریص، سرکردهای سرخپوست و سیاستمداران فاسد مورد تهدید قرار گرفته. در یکی دیگه از داستانای فرعی این سریال تماشاگر برگشت دختر ولخرج جون با نام بث (کلی رایلی) هستیم که همراه با خود دشمنی رو به این بهشت طبیعی می آورد؛ جایی که به روشنی همیشه از اون فراری بوده.
رایلی بازیگر بااستعدادیه و در نقشای فرعی دور و بر کاستنر هم میشه استعدادهای خوبی رو دید از جمله کول هاوزر، گرچن مول، دنی هیوستون و جیل هنسی.

هر چند هنوز دو اپیزود از این سریال پخش شده و قضاوت در مورد تموم اون ناعادلانه و زود هنگامه اما تا به اینجا، داستان پردازی سریال کمی تکراری بوده و شخصیتای اون هنوز به اندازه طبیعت باز سریال دوست داشتنی و جدا نیستن. شخصیت کاستنر با کم حرفی خاصی که داره بیشتر به نقش اون در فیلم «وایت ایرپ» (Wyatt Earp) است. سریال «یلو استون» به خاطر برجسته سازی شبکه تازه بوجود اومده پارامونت نتوورک ساخته شده که تا یه چند وقت پیش با نام اسپایک تی ایشون فعالیت می کرد.
استخدام همزمان تیلور شریدان و کوین کاستنر که در ساخت آثار وسترن ید طولایی دارن شاید کودتایی از طرف این شبکه تلویزیونی واسه گرفتن جایگاه خود در دنیای تلویزیون باشه.

بهترین فیلمای ژانر وسترن که از دیدن اونا پشیمون نمی شین

۱۶ سریال تلویزیونی جدید و برتری که سال ۲۰۱۸ منتشر می شن

مروری بر سریالای جذاب و هیجان انگیزی که به زودی فصل جدیدی از اونا به نمایش در میاد [قسمت دوم]