۱۰ ماشین سفارشی از غول‌های بزرگ طراحی

ماشین‌های خاص و سفارشی رو عموما واسه فیلم‌ها یا مسابقه‌های اتومبیل‌سواری طراحی و تولید می‌کنن و این کار هم با دست‌کاری و تقویت موتور و تغییر رنگ‌آمیزی بدنه همراه س. اما مجموعه‌ای از ماشین‌ها در گوشه و کنار دنیا وجود دارن که به سلیقه شخصی خریدار اون‌ها ساخته‌شده و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود رادارند.

Blastolene B702

ماشین Blastolene B702 درعین‌حالا که طراحی سنتی خود رو حفظ کرده، خودروئی از آینده هم حساب می‌شه. بدنه آلومینیومی دست‌ساز، جلوپنجره شیشه‌ای آبی‌رنگ و چرم بلوطی مبلمان داخلی این ماشین به وسیله Randy Grubb و واسه Jay Leno طراحی‌شده.

The Reactor

طراح این خودرو Gene Winfield اسمشه که بدنه آلومینیومی اونو به‌صورت دستی شکل داده و طرحی مشابه سیتروئن DS داره که در دهه ۶۰ میلادی ماشین محبوب هنرمندان حساب می‌گشت.

Orbitron

طراحی این ماشین Ed Roth اسمشه کهOrbitron  رو مثل ماشین‌های مسابقه‌ای آینده طراحی کرده. سقف این خودرو رو یه گنبد پلاستیکی مثل حباب تشکیل داده و در قسمت داشبورد اون‌یه تلویزیون تعبیه گشته. در بخش جلوی خودرو، سه عدد چراغ به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی گذاشته‌شده.

بااینکه این ماشین در ظاهر به آینده تعلق داره اما طراحی داخلی اون قدیمیه و از چرم مصنوعی آبی‌رنگ واسه صندلی‌ها استفاده‌شده.

Dodge Deora

این دوج عجیب که در اصل یه وانت پیکاپ مدل ۱۹۶۵ بوده به وسیله «لری و مایک الکساندر» ساخته‌شده و یکی از معروف‌ترین ماشین‌های سفارشی در طول تاریخ حساب می‌شه.

Galaxian

می‌تونید باور کنین که یه فورد ۱۹۲۸ مدل T هم در ردیف ماشین‌های سفارشی قرار داشته باشه؟ فروشگاه ژاپنی Paradise Road به‌طور کامل این خودرو رو تغییر داده و حتی در طراحی اونم دست برده و اونو به یه ماشین جدید تبدیل کرده. الان می‌تونید این ماشین رو باقیمت یه‌میلیون دلار بخرین.

مطلب دیگر :
۵ نکته ساده اما حیاتی برای دستیابی به خودشناسی که باید حتما بدانید

Cadillac Coupe  مشهور به Sophia

این کادیلاک کوپه به وسیله John D’Agostino طراحی‌شده و به سوفیا می شناسنش. رنگ‌های سفید و نعناعی رو در بدنه و اتاق ماشین می‌توان دید. فرمون این خودرو از پلاستیک Mother of Pearl ساخته‌شده.

Ice Cream Truck

این مینی‌بوس به وسیله هنرمندی به نام Mister Cartoon و با به کار گیری اسپری رنگ در سال ۱۹۶۳ میلادی طراحی‌شده.

Old Crow Bellytank

این ماشین عجیب و باحال به وسیله شرکت Old Crow Speed و با به کار گیری بدنه یه جنگنده لاکهید باقی‌مونده از جنگ جهانی دوم ساخته‌شده. لاستیک‌های این خودرو ۱۸ اینچی و موتور اون واسه یه فورد مدل ۱۹۳۲ه.

Speedster

شرکت انگلیسی Eagle یه دستگاه جگوار تایپ E رو بازسازی کرده و به شکل تصویری که می‌ببینن عرضه کرده. Speedster در اصل واسه یه مشتری آمریکایی که دنبال یه خودروی خیلی خاص می‌گشته، طراحی‌شده. جا داره اشاره‌کنیم که مراحل ساخت اون حدود ۴ هزار ساعت زمان برده.

Dodge Charger  مشهور به Tantrum

این دوج چارچر به وسیله شرکت SpeedKore Performance Group طراحی‌شده و وزن سبکی داره.
دلیل اونم به کار گیری فیبر کربن واسه ساخت بدنه س، البته موتور دستگاه که به وسیله MercuryMarine طراحی گشته، قدرت زیادی به خودرو بخشیده.