موفق بودن را به مغزتان آموزش دهید

از این آدمایی هستین که صبح پس از بیدار شدن از خواب، به کارای پیش رو فکر می‌کنن و دائم این استرس و نگرانی رادارند که همه مسائل به‌درستی و دقیق پیش بره؟

مطمئنا این‌گونه تفکرات بسیار وقت‌گیر، غیرکاربردی و خسته‌کننده هستن و به‌خاص هنگام صبح و در اول روز باید از اون‌ها دوری کنین. واسه اینکه بدونین چیجوری از حمله این فکرا رها شید، پیشنهاد می‌کنیم ۴ راه حل زیر رو خونده و به اون‌ها عمل کنین.

قبول کنین که آدم از فکر کردن ناگزیره

زیاد فکر کردن باعث ازکارافتادن مغز و خلاقیت شما نمی‌شه، بلکه موجب حواس‌پرتی شده و آدم رو به سمت تفکرات منفی جهت می‌دهد.

جنگ دائمی با مشغله‌های فکری هم به ایجاد و رشد احساسات منفی منجر شده، ناامیدی می‌آورد و در آخر هم موجب خستگی بیش‌ازحد روحی می‌شه. پس، این رو قبول کنین که فکر کردن چیزی به طور کامل طبیعیه و باور به این موضوع اولین مرحله واسه تربیت دوباره ذهن و حواس حساب می‌شه. اگه یاد بگیرین که خود رو درگیر فکر کردن‌هاتون نکنین، می‌تونید بر شرایط زندگی خود کنترل بهتری داشته باشین.

ذهن خود رو با تکرار دائمی، تربیت کنین

نبود تمرکز، یه جور عادت حساب می‌شه. فارغ از اینکه چه نوع شخصیتی دارین و ذاتا آدم مستعدی هستین یا خیر، باید بدونین که با تکرار پشت سر هم و درست می‌تونید ذهن خود رو دوباره از نو تربیت کنین. هرزمانی که حواستون پرت شد، فقط کافیه یه‌نفس عمیق کشیده و دوباره به موضوعی که از اون منحرف‌شده‌اید، برگردین. نفس عمیق و تمرکز رو هرروز تمرین کنین.

با نگرانی‌هاتون کنار بیایید

فکرا نگران‌کننده باعث حواس‌پرتی افراد شده و انرژی اون‌ها رو تحلیل می‌برد. هم اینکه، شمارو از زمان حال بیرون کشیده و به آینده پرتاب می‌کنه. این در حالیه که همه توان و قدرت هر فردی در زمان حال اون جاریه. ازاین‌رو، اگه دائم روی اتفاق‌های آینده تمرکز کنه، درواقع زمان و انرژی خود رو هدر می‌دهد.

مطلب دیگر :
سریال تماشایی «چرنوبیل»؛ پاسخ به ابهامات مهم مخاطبان پس از پایان داستان [قسمت اول]

واسه دوری از اینجور مشکلی، هر زمان که نگرانی از آینده به سراغتون اومد از خود سوال کنین لازمه الان به اون فکر کنم؟ یا سوال کنین که این اتفاق حالا واسه من روی میده؟ وقتی پاسختان به اینجور سوال‌هایی منفیه، پس بی‌خیال شده و روی زمان حال خود تمرکز کنین.

در طول روز و همیشه تمرین کنین که افکاری که به حالا شما مربوط نیستن رو از ذهنتون بیرون بریزین. نگرانی‌های آینده رو به همون آینده بندازین. با این تمرینات شب‌ها هم خواب راحت‌تری دارین.

هرروز سه مرتبه سه نفس عمیق بکشین

نفس عمیق آگاهانه به تمرکز نیاز داره و ازاین‌رو بهترین روش واسه تربیت ذهن واسه باقی موندن در زمان حال حساب می‌شه. در صورت نیاز، موبایل خود رو کوک کنین تا در ساعت‌های ۱۲ ظهر، ۳ و ۷ بعدظهر این موضوع رو به شما یادآوری کنه.

این رو یادتون باشه که ذهن شما بهترین دوستتانه با این روش‌ها کنترل حواس خود رو به دست بگیرین  و باعث خلاقیت، انرژی و موفقیت بیشتر ذهن خود بشوید.